• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

نشست صمیمی اعضا و خیرین مهرانه با بیماران مبتلا به سرطان

نشست صمیمی اعضا و خیرین مهرانه با بیماران مبتلا به سرطان

 

روز یکشنبه مورخ 91/2/22 سالن اجتماعات فرهنگسرای امام خمینی (ره) بازهم میزبان مهرانه بود. ولی این بار اعضای اصلی این خانواده یعنی بیماران تحت پوشش و خانواده های آنان دور هم جمع  شده بودند تا درد دل های خویش را به گوش اعضا و خیرین برسانند و همچنین با مهرانه و میزان فعالیت های آن بیشتر آشنا شوند. در این جلسه پر شور که به پیشنهاد کمیته بیماران تشکیل شده بود نزدیک به 100 بیمار تحت پوشش مهرانه یا خانواده ایشان حاضر بودند.

در ابتدای جلسه خانم دکتر مینوش مقیمی یکی از بنیانگذاران مهرانه و رییس هیات مدیره مهرانه به اعضای حاضر در جلسه خیرمقدم گفت. ایشان با اشاره هدف والای مهرانه در جهت تکریم مقام انسان و کمک به همنوع ، افزود: ما تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده توسط مهرانه انجام می دهیم تا بیماری از رنج و درد نداری دچار مشکل و مضیقه نباشد.

پس از صحبت های ایشان چند بیمار بهبود یافته پشت تریبون قرار گرفتند و روز های سخت بیماری و شیرینی سلامتی سخن گفتند. اینان نماد و نمونه بارز این شعار هستند که سرطان پایان زندگی نیست بلکه آغازی دوباره بر زندگی است. زندگی با هدف و با معنای واقعی خود در جهت رشد و تعالی انسان. این افراد از توکل به خدا صحبت کردند در حالی که به سخت ترین بیماری ها دچار شده بودند و از امید به زندگی چه شاعرانه می گفتند.

در بخش بعدی برنامه با دعوت از همه بیماران بهبود یافته مهرانه در روی سن عکس یادگاری گرفته شد.

آقای مهندس وثوق مدیر عامل مهرانه در سخنانی با اشاره به فراز هایی از دعای کمیل ،‌ از خداوند متعال شفای همه بیماران علی الخصوص بیماران مبتلا به سرطان را خواستار شد. ایشان که یکی دیگر از بنیانگذاران مهرانه هستند با ارائه توضیحاتی از نحوه عملکرد مهرانه در ارائه خدمات و پرداختی ها به بیماران صحبت های خود را ادامه داد. وی خاطر نشان کرد حضور بیماران و مخصوصا خانواده های آنان در جمع خیرین و اعضای مهرانه کم رنگ است که این خود یکی از عوامل عدم پیشرفت مطلوب مهرانه می باشد. وی با اشاره به عزم جدی مهرانه در احداث کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه ، گفت: به امید خدا و با یاری همه مردم با راه اندازی این کلینیک بسیاری از مشکلات بیماران مرتفع خواهد شد.

بخش بعدی برنامه به پرسش و پاسخ اختصاص یافت. خانم دکتر مقیمی ، آقای مهندس وثوق ، آقای عبداللهی (مدیر دفتر مرکزی مهرانه) ، خانم طاهری (عضو هیات امنا و مسئول کمیته بیماران ) و آقای سیاری به نمایندگی از طرف آقای بیگدلی (مسئول داروخانه) روی سن حاضر شدند. پرسشنامه های توزیع شده جمع آوری به سوالات غیر پزشکی پاسخ داده شد. ضمنا برخی از حاضرین نیز مایل بودند به صورت شفاهی سوالات خود را مطرح کنند که در بخشی از این برنامه نیز به آنان فرصت طرح سوال داده شد.

پایان بخش برنامه تقدیر از خانم سیادت و آقای مازندرانی عروس و دامادی که هدایای شب عروسی خود را به مهرانه اهدا کرده بودند، همراه شد. همچنین از معلمان مدرسه تربیت (به نمایندگی از آنان خانم محرمی و خانم احدیان) که هدایای روز معلم خود را به مهرانه تقدیم کردند تقدیر به عمل آمد. تقدیر از زحمات شبانه روزی خانم دکتر مقیمی و خانم مرادخانی مسئول بخش شیمی درمانی بیمارستان ولیعصر (عج) و خانم معصومی مربی یوگا توسط نمایندگان بیماران پایان بخش این نشست بود.

ضمنا با توجه به استقبال بیماران از این نشست ، تصمیم کمیته بیماران بر این شد تا با همکاری کمیته فرهنگی مهرانه ، برنامه ای را در باغ اهدایی آقای خلفی برای بیماران تدارک ببینند.

آخرین اخبار