• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارش کامل نشست خبری مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه به مناسبت هفته مبارزه با بیماری سرطان

گزارش کامل نشست خبری مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه به مناسبت هفته مبارزه با بیماری سرطان


به مناسبت هفته مبارزه با بیماری سرطان نشست خبری مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان - مهرانه - روز چهارشنبه 9 بهمن ماه در محل دفتر مرکزی مهرانه برگزار گردید.

برنامه های انجمن خیریه مهرانه در هفته مبارزه با بیماری سرطان

مهندس وثوق با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات فوتسال جام مهرانه گفت: انجمن خیریه مهرانه همواره در تلاش بوده است تا با ایجاد ارتباط با اقشار مختلف جامعه بتواند در انجام رسالت خود برای خدمت رسانی به بیماران موفق باشد. وی با اشاره به فینال و مراسم اختتامیه این مسابقات، ضمن تشکر از شرکت پگاه زنجان و همچنین باشگاه پیام مخابرات گفت: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بدون همکاری و همیاری مسئولان شهر و استان به سختی امکان پذیر می باشد.

وثوق با اشاره به دعوت از مسئولان و مدیران استانی برای بازدید از کلینیک تخصصی سرطان و مرکز داریوتراپی مهرانه گفت: به مناسبت این هفته، مهرانه میزبان مدیران ارشد استانی در کلینیک مهرانه خواهد بود تا از نزدیک با  این پروژه  و میزان پیشرفت آن آشنا شوند. وی افزود: طی 15 ماه از آغاز عملیات عمرانی این کلینیک نزدیک به 47% پیشرفت داشته است که بیش از 10 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که کلیه این هزینه توسط خیرین زنجانی تامین گردیده است. عضو هیات امنای مهرانه افزود: برآورد نهایی احداث کلینیک بیش از 40 میلیارد تومان خواهد شد که امیدواریم با این روند کمک های خیرین تمامی این هزینه ها توسط مردم نوعدوست زنجانی تامین شود. وی هدف دعوت از مسئولان را بررسی مشکلات در مسیر راه اندازی این کلینیک دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با عزم عمومی و همت همگانی، این پروژه بزرگ را در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به بیماران نیازمند به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: ضمنا در طول هفته آینده جلسه هیات امنای مهرانه برگزار خواهد شد که در این جلسه مهم گزارش پیشرفت کلینیک ارائه خواهد شد و همچنین برای افزایش کارایی و گسترش هرچه بیشتر عملکرد مهرانه، پیشنهادی مبنی بر افزایش تعداد اعضای این هیات از 52 نفر به 62 ارئه خواهد شد.

اخبار خوب مهرانه برای مردم زنجان

اولین خبر خوش مهرانه برای مردم زنجان خرید و تحویل دستگاه رادیوتراپی و استقرار آن در کلینیک مهرانه تا اواخر امسال می باشد. مدیرعامل مهرانه با اشاره به مشکلات ارزی به وجود آمده در روند خرید این دستگاه گفت: همزمان با ایام میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) قرارداد نهایی خرید دستگاه با هیات امنای ارزی ورزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد و دستگاه رادیوتراپی با هزینه ای معادل 49 میلیارد ریال خریداری شد. ایشان با اشاره به سرعت عملیات عمرانی در فصل سرما گفت: امیدواریم با ادامه روند کمک های خیرین به مهرانه شاهد استقرار این دستگاه تا پایان امسال و همچنین بهره برداری از آن در بهار سال آتی باشیم. این عضو هیات مدیره مهرانه با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به سرطان به دلیل نبود این دستگاه در زنجان و تحمل رنج سفر به تهران و معضلات عدیده خانوادگی پس از آن گفت: راه اندازی این دستگاه در زنجان موجب خواهد شد تا بسیاری از مشکلات معیشتی بیماران به راحتی حل شود.

دومین خبر خوب برای مردم از طرف مهرانه در جهت پیشگیری و تشخیص بیماری سرطان، احداث بخش پیشگیری و تحقیقات در این کلینیک است. مدیرعامل مهرانه با اشاره به این خبر گفت: امیدواریم با راه اندازی این بخش شاهد پیشرفت در زمینه های پیشگیری از بیماری سرطان در جامعه باشیم.

همچنین دستگاه دزیمتری به قیمت 500 میلیون تومان که از ملزومات مرکز رادیوتراپی مهرانه است نیز خریداری شده است. وی با اشاره به دستگاه های مورد نیاز برای تکمیل این فاز از کلینیک گفت: دستگاه CTسیمولاتور با قیمت 4 میلیارد تومان نیز مهم ترین دستگاهی است در اولویت خریدهای مهرانه قرار دارد که امیدواریم با همت خیرین تهیه شود.

وی افزود: هم اکنون مهرانه به بیماران استان زنجان خدمات رسانی می کند ولی با آغاز به کار کلینیک پذیرای هموطنان در استان های همجوار نیز خواهیم بود.


آمار انجمن خیریه مهرانه در زمینه های مختلف قابل تامل می باشد

فعالیت های 7 ساله مهرانه در زنجان موثر و مفید بوده است. وثوق با ذکر این جمله به ارائه آمار پرداخت و گفت: طبق برآوردها تلاش های خیرین مهرانه موجب شده تا حدود 40% از مرگ و میرهای ناشی از این بیماری جلوگیری شود. وی افزود: تشکیل پرونده برای 2800 بیمار کم بضاعت و بی بضاعت در استان زنجان نشان از جدی بودن این بیماری است ولی روند تشکیل پرونده ها در این سال ها نرخ رشد ثابتی داشته است. ایشان با اشاره به اعتماد مردم خیرخواه زنجان به مهرانه گفت: جمع آوری ماهیانه به طور متوسط150میلیون تومان (که فقط جوابگوی 50% نیازهای دارویی و درمانی بیماران تحت پوشش مهرانه است)، گویای این نکته می باشد.

البته لازم به ذکر است که تمامی این کمک های مردمی برای هزینه های دارویی و درمانی هزینه می شود و کمک های خیرین به کلینیک جداگانه در بخش های مالی مهرانه اعمال می شود.  تمامی امکانات مهرانه در اختیار بیماران تحت پوشش قرار می گیرد و کوچکترین انحراف از این مسیر خالصانه، در مهرانه قابل قبول نیست.

توسعه زنجان با دستگاه PT اسکن

مهرانه همواره در جهت خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان بوده است ولی یکی دیگر از اهداف بلند مدت مهرانه برای همه مردم زنجان، راه اندازی دستگاه PTاسکن است. این دستگاه تشخیصی یکی از مهمترین تکنولوژی های تشخیص سرطان در دنیاست که مهرانه قصد دارد با هزینه ای بالغ 15 میلیارد تومان در بخش توسعه آتی کلینیک مهرانه آن را راه اندازی نماید. یکی از بنیانگذاران انجمن خیریه مهرانه با ذکر نکات فوق افزود: با راه اندازی این مرکز در آینده شاهد توسعه توریسم سلامت در زنجان خواهیم بود و این یعنی توسعه زنجان اولا به جهت حضور بیماران و خانواده های آنان در زنجان برای درمان، ثانیا حضور مردم برای تشخیص و پیشگیری از ابتلا به سرطان و ثالثا حضور متخصصین و پزشکان برای توسعه هرچه بیشتر این مرکز.

تشکر از اسپانسرها و حامیان مهرانه

اصغر وثوق با اشاره به برگزاری و اجرای برنامه های متعدد انجمن مهرانه برای جذب بیشتر مشارکت های مردمی گفت: انجمن خیریه مهرانه از حامیان مختلف برای این برنامه ها استفاده می کند به عنوان مثال جشن گلریزان مهرانه که در شهریور ماه در برج میلاد برگزار شد با حمایت های مدیریت برج میلاد و مدیریت بیمه کارآفرین برگزار شد. ایشان همچنین ضمن دعوت از سازمان ها و ارگان های خصوصی برای حمایت برنامه های فرهنگی و اجتماعی مهرانه ابراز داشت: همه می توانند با اسپانسر شدن در برنامه های مختلف علاوه بر استفاده از فضای مناسب تبلیغاتی در چنین برنامه هایی، حامی مهرانه نیز باشند.

تشکر های ویژه مهرانه

مدیرعامل مهرانه گفت: اولین و مهم ترین تشکر ویژه مهرانه از مردم خداجو و خیرخواه زنجان است که در طی 7 سال فعالیت مهرانه همواره پشتیبان مهرانه بوده اند و در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های بزرگ مهرانه خواهیم بود.

ایشان با اشاره به مشکل ارزی به وجود آمده برای دستگاه رادیوتراپی گفت: نقش ارزنده دکتر محمد نهاوندیان عضو هیات امنای مهرانه در حل این مشکل بسیار بارز بوده و شایسته است بهترین تقدیرها را از ایشان داشته باشیم و امیدواریم در کسوت جدید خود به عنوان رییس دفتر رییس جمهور موفق و موید باشند.

 

آخرین اخبار