• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بازدید مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان از کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه

در راستای بازدیدهای مسئولان استانی از کلینیک در حال احداث تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه، عصر روز شنبه مهرانه میزبان آقای صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان و معاونان ایشان بود.

در ابتدای این بازدید، آقای محرمی از اعضای هیات مدیره مهرانه به توضیحاتی در مورد سازه و روند ساخت آن اشاره کرد و گفت: در طی حدودا 18 ماه از آغاز عملیات عمرانی، به پیشرفت بیش از 50 درصدی رسیده ایم. مسئول احداث پروژه کلینیک مهرانه، با اشاره به بهره برداری قریب الوقوع از فاز اول این کلینیک یعنی مرکز رادیوتراپی مهرانه، افزود: امروز بیشترین تمرکز ما روی ساخت این مرکز متمرکز شده است و امیدواریم در بهار 93 شاهد بهره برداری از این مرکز باشیم.

در ادامه آقای گرانمایه نائب رئیس هیئت مدیره مهرانه با اشاره به بخش های مختلف این کلینیک و همچنین نحوه قرارگیری آنان در این مجموعه، به منحصر به فرد بودن معماری اشاره داشت. وی با  اشاره به هزینه 12 میلیاردی مهرانه تا کنون برای این پروژه گفت: تمامی این هزینه ها توسط خیرین پرداخت شده است که نشان دهنده پتانسیل بالای مردم زنجان برای مشارکت در کار خیر و همچنین اعتماد مردم به مهرانه است. وی در ادامه به روند خرید دستگاه رادیوتراپی اشاره کرد و گفت: این دستگاه از شرکت زیمنس آلمان با هزینه ای بالغ بر 4میلیارد و 900 میلیون تومان خریداری شده است. ایشان برنامه بلند مدت آینده مهرانه را، خرید و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی دوم و همچنین آغاز مقدمات خرید دستگاه PTاسکن عنوان کرد و گفت: با ورود این دستگاه به زنجان، تحول بزرگی در روند درمان بیماران مبتلا به سرطان این منطقه از کشور رخ خواهد داد که اعتبارات آن را نیز یک خیر متعهد شده است.

سپس دکتر مینوش مقیمی، رئیس هیات مدیره مهرانه با اشاره به 2900 پرونده تحت پوشش انجمن خیریه مهرانه، گفت: پیش بینی می شود با راه اندازی این مرکز، این رقم بیماران رشد چشم گیری تا 2 تا 3 برابر داشته باشد چرا که از شهرستان های مجاور نیز مراجعه کننده خواهیم داشت و لزوم دستگاه دوم ضروری است. ایشان پیچیدگی بیماری سرطان و راه های درمانی آن را یکی از مشکلات عمده در پیش روی روند درمان سرطان توصیف کرد و گفت: اولویت اصلی مهرانه حرکت در مسیر درمان است ولی در کنار آن از تحقیقات و پژوهش نیز غافل نخواهد بود و به همین دلیل بخش تحقیقات سرطان در ادامه ساخت کلینیک به مجموعه اضافه خواهد شد.

در پایان جلسه آقای صفری پیشنهاد تولید یک گزارش از روند احداث کلینیک کرد و گفت: امیدواریم به زودی همکاران صدا و سیمای مرکز زنجان نسبت به تولید و پخش آن اقدام نمایند. وی همچنین ارائه اطلاعات در مورد بیماری سرطان از طریق زیرنویس را نیز یکی از مهم ترین راه های اطلاع رسانی برشمرد. وی این بازدید را مایه مباهات و افتخار دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی نظیر تحریم ها که برای مردم ایجاد شده است، حرکت در راستای ساخت زیربنایی کشور ضروری به نظر می رسد که این کلینیک نیز نمونه ای از ان هاست. ایشان خود را عضو افتخاری مهرانه برشمرد و گفت: خیرخواهی و نوع دوستی مردم زنجان زبانزد است.

در پایان این بازدید مهندس وثوق، مدیرعامل مهرانه به ساختار و تشکیلات مهرانه اشاره کرد و نحوه عضوگیری و همچنین ساماندهی خیرین را تشریح کرد. وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و دیدگاه ویژه مهرانه به اقدامات فرهنگی، یکی از مهم ترین ارکان مهرانه را جوانان و دانشجویان دانست و گفت: مهرانه با همکاری دانشگاه های سطح استان زنجان توانسته با راه اندازی کانون مهر به جذب نیروهای جوان و خوش فکر مبادرت کند که نتیجه آن، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی چشم گیر در جامعه است. ایشان یکی از منابع درامدی مهرانه را قلک مهرانه توصیف کرد و گفت: توزیع و جمع آوری قلک های مهرانه یکی از مهم ترین فعالیت های روزمره خیرین فعال در این بخش است که توانسته اند با تامین بخش عمده ای از درآمدهای مهرانه، در پیشبرد اهداف آن موثر باشند.

مشاهده تصاویر

آخرین اخبار