• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از کلینیک مهرانه

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از کلینیک مهرانه

 

  دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی عصر روز یکشنبه 11 آبان که برای حضور در جمع عزا داران زنجانی به این شهر سفر کرده بودند و بعد از پایان دسته عزاداری حسینیه اعظم به کلینیک مهرانه رفت و از نزدیک از آن جا دیدار کرد.

دربدو ورود ایشان مورد استقبال خیرین قرار گرفتند ایشان که توسط مسئولین استان و نمایندگان مردم همراهی می شدند از تمامی قسمت های فاز اول کلینیک که آماده بهره برداری می باشد دیدن کرد و سپس به سالن اجلاس کیلینیک رفت تا توضیحات بیشتر را در آنجا بشنود و با خیرین از نزدیک صحبت کند. در آنجا ابتدا مهندس وثوق مدیر عامل انجمن مهرانه توضیحاتی دادند.

ایشان نقطه شروع حرکت این انجمن را از سوره صف آیات10 و 11 قرآن کریم و ادامه حرکت آن را لطف و عنایت خدا دانستند که تا کنون حدود 40 هزار نفر خیر در آن همیاری می کنند که  در رأس آن نوابغی چون پرفسور ثبوتی و بدنه آن از جوانان تشکیل شده است.در استان زنجان 3300بیمار کم توان و ناتوان مالی وجود دارد که در مهرانه پرونده دارند.

مردم ماهانه حدود 200 میلیون تومان به مهرانه کمک میکنند و مهرانه تنها خیریه ایست که برای بیماران خود در تهران مهمانسرا دارد.

کلینیک با زمینی به مساحت 2 هکتار و 2000 متر زیربنا احداث گردیده که در 3 فاز طراحی گردیده که تا کنون فاز اول این مجموعه آماده بهره برداری است و بتن ریزی ستون و سقف های فاز دوم آن به پایان رسیده است ولی فعلا ادامه کار فاز دوم  به جهت خرید دستگاه رادیوتراپی دوم متوقف گردیده  و فاز سوم آن نیز با خرید و نصب دستگاهPET SCAN  به پایان می رسد و تا کنون هزینه این دستگاه حدود 30 تا 50 میلیارد بر آورد گردیده. برای فاز اول حدود 14 میلیار تومان هزینه شده است.

در ادامه صحبت های مهندس وثوق ،دکتر بیگلری رئیس دانشکده علوم پزشکی استان زنجان از سیاست های وزارت بهداشت و درمان برای خرید و ساماندهی دستگاه PET SCAN به صورتی که بتواند یک منطقه از کشور را پوشش دهد سخن گفت. سپس نوبت به دکتر لاریجانی رسید.

 

 

او ابتدا فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و از این دیدار ابراز خرسندی کرد و ابتکار در ساخت کلینیک را در ایران منحصر به فرد دانست او گفت من قبلا در تهران محک را دیده بودم ولی اینجا خیلی متفاوت تر و خیلی عظیم تر و با سلیقه کار شده و برای بیماران بسیار مفید خواهد بود، گام شما در راه رضای خداست و انشاالله خدا یاریتان کند و این سرعت عمل شما در ساخت کلینیک از سر مسئولیت شناسی است، من نیز به وزیر بهداشت سفارش خواهم کرد تا با شما در خرید دستگاه PET SCAN همکاری کند.با تکمیل این کلینیک شما قادر به رقابت با سایر استان ها و حتی کشور های منطقه خواهید بود.

او در انتها با پر کردن فرم عضویت در انجمن مهرانه به جمع کثیر خیرین مهرانه پیوست.

ا

تصاویر بیشتر

 

بازخورد خبر در خبرگزاری ها:

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

 

 

 

آخرین اخبار