• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

افتتاح کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه

افتتاح کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه


  از سال 85 که احداث کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه، برای خانواده بزرگ مهرانه، به یک هدف و آرمان تبدیل شد، کمتر یاوری را می توان نام برد که پا به مهرانه گذاشته و با امید و انگیزه ی احداث این مرکز، در تلاش و یاری انجمن خیریه مهرانه نکوشیده باشد.

  طی 8 سال از عمر پر برکت انجمن خیریه مهرانه در هر برنامه ای که نام حمایت از بیماران مبتلا به سرطان برده شده است، مانند گردهمایی های علمی، ادبی یا هنری، مسابقات ورزشی، برنامه های مذهبی در ایام عزاداری برای سالار شهیدان یا شب های قدر، روزهای آخر سال و چیدن سفره های هفت سین و هدیه آن به نفع این انجمن خیریه، همایش های دانشجویی و دانش آموزی و در همه روزها و ساعاتی که با همفکری و رایزنی با مسؤلان تراز اول کشوری و استانی سپری شده، همه ی خیرین انجمن خیریه مهرانه چشم به فردایی داشتند که در آن افتتاح کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه را ببینند و باری از دوش بیماران دردمند بردارند. خیرینی که در هر بار عیادت از این بیماران، سنگینی این مسئولیت را بیش از پیش بر دوش خود حس می کردند و عزمشان راسخ تر می شد تا این کلینیک را به بهره برداری برسانند.و اکنون انتظار ها به سر رسید و تلاش ها به بار نشست و در روز جمعه 23 آبان ماه 93 تنها دو سال پس از آغاز عملیات عمرانی، مبدا تازه ای برای مهرانه ای ها آغاز شد تا همه با هم یک صدا و همدل بسرایند: ما توانستیم...

گزارش آیین افتتاحیه کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه

  آیین افتتاحیه کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه در سالن همایش های بین المللی روزبه صبح روز جمعه 23آبان ماه برگزار شد. استقبال جمع کثیری از خیرین و شهروندان و هم استانی های زنجانی و همچنین زنجانیان مقیم تهران در کنار چهره های شاخصی همچون پروفسور ثبوتی(ریاست محترم هیات امنای مهرانه و چهره ماندگار علمی کشور)، دکتر نهاوندیان(ریاست محترم دفتر ریاست جمهوری و از اعضای هیات امنای مهرانه)، آیت ا.. خاتمی(نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم زنجان)، امیر نعمت بنی آدم(از اعضای هیات امنای مهرانه و خیر نمونه کشوری) و سایر مسئولان استان زنجان نشان از به سر آمدن انتظار دیرینه مردم زنجان در بهره برداری از این کلینیک و کاستن آلام بیماران مبتلا به سرطان داشت.

خیرمقدم گویی

  ابتدا پروفسور ثبوتی ضمن خیر مقدم به همه حاضرین که از ساعات ابتدایی صبح در برنامه حاضر شده بودند، حرکت مهرانه را نشان از رشد و بلوغ جامعه زنجان دانست وبرآورده شدن آرزوی مهرانه ای ها را گرامی داشت.

سپس دکتر مینوش مقیمی یکی از بنیانگذاران مهرانه فرا رسیدن این روز را برای مهرانه بسیار ارزشمند توصیف کرد. رییس هیات مدیره مهرانه گفت: در سال های ابتدایی تصور رسیدن به این روز برای مهرانه ای ها یک آرزو بود ولی استعانت از الطاف لایزال الهی و کمک های خیرین و برنامه ریزی های اعضای بخش های مختلف مهرانه، آرزوی دور از دسترس را امروز به یک رویداد شیرین تبدیل کرده است. این فوق تخصص خون و آنکولوژی ضمن اشاره به راحتی و سهل و الوصول شدن مراحل درمان با استقرار این دستگاه گفت: کاهش مشکلات معیشتی همراه با تسریع در روند درمان این بیماری می تواند جهشی در درمان برای بیماران در این استان محسوب شود که امیدواریم با تکمیل فازهای بعدی این کلینیک تحولی در تشخیص، درمان و پیشگیری از این بیماری را شاهد باشیم.

امام جمعه محترم زنجان: در سایه تلاش و توکل می توان به اهداف نهایی رسید.

اولین سخنران برنامه آیت ا... خاتمی امام جمعه محترم زنجان بود که همواره حمایت های ایشان به عنوان یک زنجانی حتی قبل از قبول مسئولیت در استان زنجان، شامل حال مهرانه بوده است. ایشان با گرامیداشت ایام محرم گفت: روحیه خیرخواهی در پایتخت شور و شعور حسینی و همچنین وجود خیریه های متعدد فعال در سطح استان زنجان از وجود روح جمعی و خیر خواهانه مردم این استان حکایت می کند. نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به برنامه ریزی و ساماندهی اصولی در مهرانه طی این سال ها گفت: مهرانه ثابت کرد که با همت و تلاش در سایه توکل می توان به هدف نهایی رسید.

دکتر بیگلری: پتانسیل کلینیک مهرانه برای پوشش کل کشور در اهداف خاص

  در ادامه دکتر علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن سپاس از تلاش های مهرانه ابراز داشت: مهرانه نماد سعی و کوششی بی منت و چشم داشت است که با نیات صادقانه و خالصانه این کار خیر را آغاز کرده و امروز شاهد به ثمر رسیدن اهداف بلند آن هستیم. ایشان در ادامه از تلاش های شبانه روزی و مدیریت دکتر مینوش مقیمی (رییس هیات مدیره مهرانه) و مهندس اصغر وثوق(مدیرعامل مهرانه) تقدیر و تشکر ویژه کرد. وی  افزود: این کلینیک با توجه به اهداف ترسیم شده این پتانسیل را دارد که کل کشور را تحت پوشش قرار دهد و از اینن طریق شاهد یک دگرگونی کلی در امر رسیدگی به بیماران مبتلا به سرطان خواهیم بود.

افتتاح کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه از طریق ویدیو کنفرانس

در بخش بعدی آیین افتتاحیه، حضار شاهد تلاش های خیرین جوان برای ارتباط زنده تصویری بین کلینیک مهرانه و سالن روزبه از طریق ویدیو کنفرانس بودند.پروفسور ثبوتی و آیت ا... خاتمی با ذکر صلواتی ضمن بریدن روبان افتتاحیه، اشک شوق را از دیدگان مهرانه ای های جاری ساختند تا همگان شاهد باشند که در سایه حرکت های خداپسندانه، انسان دوستانه و متکی بر فضل الهی و همچنین با برنامه ریزی و دلسوزی می توان به آرزوها لباس تحقق پوشاند.

شرح غوغای عشق

شرح غوغای عشق بخش بعدی برنامه بود که توسط حاج علیرضا ناصری عضو هیات امنای مهرانه با قرائت ابیاتی زیبا، این روز مبارک را به مهرانه ای ها، تبریک و شاد باش گفت.

ارائه گزارش توسط مهندس وثوق مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه

در ادامه این آیین که دکتر نهاوندیان نیز به جمع مهرانه ای های پیوسته بود، مهندس اصغر وثوق یکی دیگر از بنیانگذاران انجمن خیریه مهرانه ضمن گرامیداشت این روز برای مهرانه از مشارکت همیاران خود در این سال ها برای احداث کلینیک تقدیر و تشکر ویژه کرد. ایشان ضمن اشاره به نیت های خداجویانه و انسان دوستانه مهرانه ای ها از لحظه تاسیس آن و یاری خواستن از حضرت احدیت، سایه با خیر و برکت پروفسور ثبوتی را مایه دلگرمی همه مهرانه ای ها دانست و گفت: در ابتدای راه ساخت کلینیک همراه با دکتر مینوش مقیمی، حاج جواد گرانمایه و حاج کمال الدین محرمی تصور این روز برایمان سخت بود ولی پایمردی این عزیزان در کنار حمایت های مادی و معنوی خیرینی همچون حاج علی و حاج رسول اربابی، خانواده مرحوم مهدوی، جناب آقای بنی آدم، جناب آقای حسن نجاریان و خیل جوانان، دانشجویان و دانش آموزان و زنجانیان خیرخواه اعم از زن و مرد، امروز نظاره گر فتح قله مهربانی هستیم و راه بسیاری نیز در پیش داریم.

  مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به اینکه 30 هزار خیر حول محور مهرانه 3 هزار و 300 بیمار مبتلا به سرطان ر ا تحت حمایت خود قرار داده اند، افزود: در مهمانسرایی که توسط خیرین مهرانه در تهران راه اندازی شده است تا سال 1392، 3 هزار و 292 نفرروز در آن اسکان داشته اند که این آمار، اهمیت درمان از طریق دستگاه رادیوتراپی را خاطر نشان می کند.

مدیرعامل مهرانه افزود: مهرانه توانسته فرهنگ خیر خواهی را به میان جوانان و دانشگاهیان ببرد و برای آینده خود و زنجان ذخیره الهی بسازد. ایشان در ادامه سخنان خود ضمن  اشاره به نیاز مهرانه به دستگاه سی تی سیمولاتور برای کلینیک مهرانه گفت: نیاز شدید بیماران به دستگاه رادیوتراپی مهرانه را بر آن داشت تا فاز اول کلینیک را قبل از برنامه زمان بندی برای کل پروژه به بهره برداری برساند و برای تکمیل آن نیازمند این دستگاه هستیم. همچنین با توجه به ساخت محل استقرار دستگاه دوم رادیوتراپی به عنوان دستگاه جایگزین در موارد اضطرار، خرید دستگاه دوم نیز اولویت بعدی ماست که با خرید این دو دستگاه می توان ادعا نمود که این کلینیک می تواند بیماران این منطقه را تحت پوشش درمانی خود قرار دهد. وی خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد هیچ بیماری به دلیل فقر مالی از دست نرود و فرهنگ نگهداری از بیمار مبتلا به سرطان را به مردم خواهیم آموخت و تلاش مان بر آن خواهد بود که مردم در وقت طلایی به پزشک مراجعه کنند.

  ایشان با اشاره به نگاه بلند مدت مهرانه در حوزه خیریه گفت: مهرانه در قالب همین کلینیک، موزه ای از خیرین برای آگاهی نسل آینده خواهد ساخت. مهندس وثوق در بخش پایانی صحبت های خود گفت: تاکنون 140 میلیارد ریال برای کیلینیک هزینه شده و 22 نفر پرسنل دارد که 77 میلیارد ریال آن برای ساختمان این مرکز بوده که در زمینی به مساحت 18 هزار و 900 متر مربع با زیربنای 13 هزار و 800 متر مربع احداث شده است. 

وی سخنان خود را با این جمله به پایان برد: فاز اول کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه تقدیم به همه مردم شریف زنجان.

برگزاری گلریزان

 در ادامه با تشویق حضار اصغر داداشی مجری توانمند شبکه اشراق زنجان که در این سال ها همواره در کنار خیرین مهرانه بوده است برنامه گلریزان را همراه با آقای بنی آدم، خیر نمونه کشوری آغاز کردند. خوشبختانه با همت بلند خیرین صحنه های زیبایی خلق شد و هزینه خرید دستگاه سی تی سیمولاتور به ارزش دو میلیارد تومان از سوی یکی از خیرین مهرانه فراهم گردید و دختری خردسال دواطلبانه تنها گردنبند طلای خود را به مهرانه اهدا کرد که آن را «گردنبند عشق» نامگذاری کرده و پس از خریداری که توسط یکی از خیرین دوباره به مهرانه اهدا نمودند.

دکتر محمد نهاوندیان: مهرانه می تواند به الگویی در کشور تبدیل شود.

  در ادامه دکتر نهاوندیان عضو هیات امنای مهرانه و رییس محترم دفتر ریاست جمهوری، بیان داشتند: بسیار خوشحالم که این توفیق الهی نصیب بنده شد تا این روز بزرگ را در جمع همشهریانم، از نزدیک شاهد موفقیت مهرانه باشم. و خداوند منان را شاکرم و به همت مردم زنجان آفرین می گویم. هرچند که از پایتخت نشینان شور و شعور حسینی جز این نمی توان انتظار داشت.

  وی با اشاره به حرکت امام حسین (ع) و خیرخواهی ایشان برای دین خدا گفت: امام حسین(ع) در عمل و با خون خود نشان داد که به واقع اهل احسان است و زنجان امروز در قالب مهرانه، نشان داد که حاصل دهه محرم در تمام سال جاری ست و برای حسین فقط سینه نمی زند، بلکه عشق حسین در سینه اش جاری ست. دکتر نهاوندیان در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید وظیفه خود می‌داند که مشکلات اداری را از سر راه موسسات مردم نهاد علی الخصوص خیریه ها برداشته و تسهیلات لازم را فراهم کند ولی به نظر بنده همین الگویی که مهرانه پیاده کرده که از سوی نیت و خواست مردم بوده است می تواند به عنوان الگویی در سطح کشور تکرار و تکثیر شود و امیدواریم این الگوی بسیار امید بخش به توسعه خودش دست پیدا کند.

تقدیر از خیرین برجسته مهرانه

  همچنین با حضور دکتر نهاوندیان از خانواده مرحوم حاج احمد مهدوی که با احداث مهمانسرایی تحت عنوان «سرای مهر» در جنب این کلینیک و اهدای آن به بیمارانی که از شهرستان های اطراف به زنجان خواهند آمد، مهرانه را یاری نموده اند تقدیر به عمل آمد و از سردیس مرحوم مهدوی رونمایی شد. خانواده محترم اربابی نیز که در طول این سال ها بیشترین حمایت های مادی و معنوی را از مهرانه داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین از کمیته فنی و مهندسی مهرانه که با حضور جمعی از مهندسین این شهر که بی هیچ چشم داشتی در طول این سال ها خیرخواهانه در کنار مهرانه ای ها مشغول به کار بودند تقدیر و تشکر ویژه شد.

  در بخش پایانی برنامه آثار هنرمند زنجانی محمدرضا توابی که با ابداع هنری جدید تحت عنوان تخشیب 8 تابلو نفیس با موضوعات قرآنی را به مهرانه اهدا کرده بود، به نفع مهرانه به مزایده گذاشته و فروخته شد.

 

  در پایان روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه وظیفه خود می داند از استقبال همه خیرین زنجانی ساکن در استان زنجان و مهمانان تهرانی و همچنین حضور تمامی مسئولان کشوری و استانی که همواره حمایت هایشان مایه دلگرمی مهرانه ای ها بوده است تقدیر و تشکر کند. و باید در نظر داشت برگزاری چنین آیینی با حضور بیش از 1200 نفر از مردم و مسئولان میسر نبود مگر با دلسوزی و همراهی جوانان خیر مهرانه در کنار ریش سفیدان و پیش کسوتان خیر زنجان، که به بهترین شکل ممکن انجام گرفت.

همچنین طی نشست مطبوعاتی آتی اعضای هیات مدیره مهرانه با اصحاب رسانه گزارشی از نتایج مراسم به صورت تفصیلی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

 
آخرین اخبار