• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

نشست فرهنگی مذهبی خیرین انجمن مهرانه

اخلاق مداری را می توان به دو بخش فردی و جمعی تقسیم کرد. اخلاق مداری در ساحت جمعی یا اجتماعی، رعایت اصول اخلاقی در برخورد با دیگران است. از مهم ترین این اصول می توان به مهرورزی و احسان و عدالت اشاره کرد. این اصول، خود، زیرمجموعه ها و شاخه هایی دارد؛ از جمله خوش خلقی، خوشرویی، شفقت، انصاف، قضاوت عادلانه، ترک مجادله و بدگمانی و کینه ورزی، حسد و خشم و دورویی و... . این هنجارهای اخلاقی می تواند روحیه اخلاق مداری و مهرورزی را به جامعه تزریق کند و سلامت اجتماعی را تأمین سازد.در همین راستا انجمن خیریه مهرانه که خود از بنیانگذاران فرهنگ مهرورزی در جامعه است اقدام به برگزاری جلساتی در قالب اخلاق در زندگی نموده است که اولین جلسه ی آن نیز با حضور جمعی از خیرین مهرانه برگزار شد.

این جلسات که با محوریت اخلاق در زندگی بنا نهاده شده با همت مسئولین روابط عمومی مهرانه و در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.روز چهارشنبه ،26 آذر ماه 93،نیز اولین جلسه اخلاق در زندگی با تعلیمات آقای علی اکبری بر گزار شد.

 

اخلاق، یکی از مسائل مهمی است که در زندگی بشر نقش اساسی دارد. این موضوع در اسلام جایگاه ویژه‏ ای دارد و در حقیقت یکی از ارکان تشکیل دهنده دین است. به تعبیر دیگر، چگونه فکر کردن و چه اعتقادی داشتن (اعتقادات)، چسان عمل کردن (احکام) و با چه منش و خویی زیستن (اخلاق)، سه رکن اساسی است که محدوده تعلیمات دینی را تعیین می‏کند و در یک کلمه چنان که از برخی تعبیرات قرآنی و روایی به دست می‏آید، هدف و مقصد انبیای عظام، تکمیل مکارم اخلاقی و تهذیب نفوس بوده است.

امید است مهرانه بار دیگر با یاری مردم قدمی در راستای پیشرفت فرهنگ جامعه برداشته باشد.

 

 

تصاویر بیشتر

آخرین اخبار