• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

نشست خبری مهرانه:"تا امروز هیچ وجهی از هیچ یک از بیماران دریافت نشده است"

وثوق مدیر عامل مهرانه، روز پنجشنبه در نشست خبری این انجمن: انجمن مهرانه تا کنون از هیچ یک از بیماران مراجعه کننده به کلینیک وجهی دریافت نکرده است و بر حسب نیاز بیماران در حال تدارک خرید دستگاه رادیو تراپی دوم هستیم.

 

یکی از اهداف انجمن خیریه مهرانه یاری دادن به بیمارانی است که همواره با مشکل دور بودن مرکز درمانی از محل سکونتشان مواجه بوده اند.مهرانه ای ها برای این مهم نیز برنامه ریزی کردند و با کمک مردم و یاوران و خیرین تصمیم به احداث یک کلینیک اختصاصی آن هم در استان زنجان گرفتند.تصمیمی که در آغاز راه به نظر خیلی سخت و غیر اجرایی به نظر می رسید اما در ادامه مهرانه ای ها ثابت کردند که عزمشان را برای شادی دل بیماران جزم کرده اند.تنها دو سال برای به ثمر نشستن زحمات مهرانه ای ها کافی بود.

وثوق در نشست خبری روز پنج شنبه و در جمع خبرنگاران: کلینیک مهرانه در دو فاز الویت بندی شده بود، ابتدا احداث فاز اول و با استقرار دستگاه رادیوتراپی که با زمان بندی دو ساله و از آبان 91 تا آبان 93 صورت پذیرفت.هم اکنون 100% این فاز به اتمام و نیز بهره برداری رسیده است.دستگاه رادیوتراپی از شرکت زیمنس خریداری شده و از لحاظ کیفیت بی نظیر است.برای افتتاح این فاز از پروژه بزرگ مهرانه هزینه ای بالغ بر 14 میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از طرح های مهرانه افتتاح مهمانسرا ویژه خانواده های محترم بیماران است.این مهم در تاریخ یکم اسفند ماه سال جاری و با یاری فرزندان مرحوم مهدوی اتفاق خواهد افتاد.تمامی مراحل ساخت این پروژه انجام گرفته و آماده افتتاح می باشد.


وثوق ضمن اشاره به برگزاری مراسم بهره برداری از فاز نخست کلینیک، افزود: این اجتماع بزرگ یاوران و خیرین مهرانه، به جمع آوری 48 میلیارد ریال کمک های انسان دوستانه در همان یک روز منجر شد.
وثوق افزود: شخص خیری با اهدای یک آپارتمان چهار واحدی که ارزش آن به 10 میلیارد ریال می رسد بخشی از این هزینه ها را تقبل کرد.

رییس هیات مدیره انجمن خیریه مهرانه گفت: کمک انسان دوستانه یک نفر فقط به 20 میلیارد ریال رسید و این نشان از مهر بی پایان خیرین و میل به یاری بیماران است.

اولویت بعدی انجمن مهرانه احداث فاز دوم کلینیک در فضایی با زیربنای 10000 مربع است که هم اکنون بصورت سفت کاری در آمده و آماده اجرای مراحل بعدی است. که این امر پس از بهره برداری از دستگاه دوم رادیوتراپی، صورت خواهد گرفت.

ضمنا هیئت مدیره مهرانه با توجه به این که بیماران باید در نوبت قرار بگیرند تا از دستگاه استفاده کنند و یا ممکن است دستگاه دچار نقض فنی شود، تصمیم گرفتند که دستگاه جدیدی خریداری کنند تا در صورت ایجاد خرابی دستگاه اول بیماران در انتظار نمانند.کلیه امور مربوط به این دستگاه انجام شده و مهرانه قراردادی را نیز با شرکت زیمنس آلمان برای خرید این دستگاه به امضا رسانده است.هزینه خرید این دستگاه مبلغی بالغ بر 8 میلیارد تومان خواهد بود.

 وی خاطر نشان کرد: مدت مورد نیاز برای خرید این دستگاه دو سال می باشد که این انجمن زمان بهره برداری از دستگاهCT-Simulator را آذر 95 پیش بینی کرده است.

از روز آغاز به کار کلینیک تخصصی مهرانه، 186 بیمار در کلینیک پذیرش شده اند که 100 نفر از آنان نیز ترخیص شده اند.لازم به ذکر است که تا امروز و تا این لحظه هیچ وجهی از هیچ یک از بیماران دریافت نشده و مهرانه حدود 410 میلیون تومان برای درمان این بیماران عزیز هزینه کرده است.هم اکنون نیزبیش از سه هزار و 300 بیمار سرطانی عضو انجمن خیریه'مهرانه' زنجان هستند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

مراجعه کنندگان علاوه بر استان زنجان از استان های: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، کردستان و نیز از کشورهای آذربایجان و روسیه بوده اند.

شعاری که مهرانه آن را در پیش گرفته، ایجاد یک مرکز خیریه درمانی با یک فضای مدرن و آرامش بخش برای بیماران است.

یادمان باشد سرطان به جز درد، هزینه هم دارد.به امید روزی که لبخند دوباره روی لبان همه بیماران و خانواده های عزیزشان بنشیند.

آخرین اخبار