• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

هنرمندی که سفره هفت سین مهرانه را طراحی کرد

هنرمندی که سفره هفت سین مهرانه را طراحی کرد

مصاحبه با خانم میرلو هنرمندی که سفره هفت سین مهرانه را طراحی کرد.

 

 

-         در آغاز از آشناییتون با مهرانه بفرمائید.

قبلا از طریق تبلیغات گسترده و تاثیرگذار مهرانه با این انجمن آشنا شده و توفیقی نصیبم شد که با حاج آقا گرانمایه دیداری داشته باشم. از طریق ایشان وارد این خیریه شده و در مواردی هم در خدمت کلینیک مهرانه بودم.

-         چی شد تصمیم گرفتین برای یک خیریه سفره هفت سین بچینید؟

برنامه سفره هفت سین رو ما همه ساله داریم و تو فکرم بود که به طور حتم مهرانه هم به چنین چیزی نیاز دارد. تنها کاری که از دستم برمی اومد و در حیطه کاری خودم بود، همین هاست که به مهرانه تقدیم می کنم.

-         چرا مهرانه رو انتخاب کردین؟

برحسب رزومه کاری که داشتم، وقتی با خانواده بزرگ مهرانه آشنا شدم، یه انرژی مثبت گرفتم و این خیلی روی من تاثیر داشت. به همین خاطر دوست داشتم ادامه فعالیتم با همین مخاطب باشد.

-         چطور شد تصمیم گرفتید از افراد روشندل برای انجام این کار کمک بگیرید؟

از سال 87 با دوستان روشندل مشغول به کار هستیم. این حرفه رو خودم به طور ابتکاری به این عزیزان آموزش دادم و شکر خدا تونست شغل جدیدی برای نابینایان باشد. بچه ها تونستند مدرکشون رو هم از سازمان فنی و حرفه ای و صنایع دستی اخذ کنند. با هم یه شرکت تعاونی به نام دستان بینای روشندلان استان زنجان ثبت کردیم. بیشتر کارها رو دوستان روشندل انجام می دن ولی پخت و نازک کاری و رنگ آمیزی به عهده سایر دوستان هست.

-         فکر می کنید این کار تاثیر مثبتی توی زندگیتون داشته؟

امیدوارم که داشته باشه. کاری که من انجام دادم برای مهرانه اصلا ارزشی نداره و مثل قطره ای است توی دریای بزرگ خانواده مهرانه.

-         یک توضیح کوچک در مورد سفره هفت سین که آماده کردید بدید لطفا؟

آینه 7سین ما به شکل نیم دایره بود که بخشی از کره زمین رو نشون می ده. این آینه کارهای نقش برجسته ای داشت که برگرفته از طرح های اسلامی و ایرانی هستش و این برای ما مهمه که هویت ایرانی ما در کارهامون دیده بشه. داخل 7 سین از ترمه استفاده کرده بودیم که مفهوم تولد و زندگی رو نشون میده و نمادی از بهار و رشد هم هست.

-         حستون نسبت به مهرانه؟

مهرانه باعث افتخار شهر ماست و واقعا در این مدت خوش درخشیده و زبان برای قدردانی از تک تک اعضای این خانواده بزرگ قاصر است. من خوشحالم که تونستم قدمی برای این انجمن برداشته باشم و عضو کوچکی از این خانواده باشم.

-          صحبت آخرتون برای بیماران و خیرین مهرانه؟

                                     چشم ها را باید شست         /             جور دیگر باید دید

تصاویر سفره هفت سین

آخرین اخبار