• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

جشن سالروز تاسیس دفتر طارم برگزار شد

جشن سالروز تاسیس دفتر طارم برگزار شد

جشن سالروز تاسیس دفتر مهرانه طارم روز چهارشنبه 30 اردیبهشت در سالن شهید بهشتی شهر آببر برگزار شد.در این جلسه مهندس وثوق و هیئت همراه،مهندس سلیمی معاون فرماندار طارم، پرسنل نیروی انتظامی و خیرین طارمی حضور داشتند.آقای حیدری مدیر اجرایی طارم در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان گفتند: از آقای مهندس وثوق به خاطر اعتماد به به هسته ی اولیه دفتر مهرانه طارم،و از زحمات خانم دکتر مقیمی و پروفسور ثبوتی و کارمندان آموزش و پرورش و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان طارم و پرسنل بیمارستان شهدای طارم و خیرین مهرانه طارم تقدیر و تشکر می کنم.

اگر مهرانه زنجان بعد از 8 سال به این مرحله رسیده اند که در کنار درمان بیماران سرطانی بزرگترین کلینیک درمان بیماران سرطان که فاز 1 آن تکمیل شده و بقیه فاز های آن در در دست ساخته،را در دست ساخت داره حاصل صداقت و نیت خیر خواهانه  در تشکیل هسته های اولیه مهرانه است که مهندس وثوق داشتند.

مهندس سلیمی،معاون فرماندار طارم،در جمع خیرین طارمی گفتند: امروز 1 سال از تاسیس انجمن مهرانه طارم میگذرد و خوشبختانه با فعالیت های که صورت گرفته و با توجه به نفراتی -حدودا 600 نفر-که عضو شده اند و این کار بزرگی است، یعنی به ازای هر روز 2 نفر عضو شده اند و متقاعد کردن این افراد برای عضویت در انجمن کار سختی بوده است.

 در فعالیت های خیریه باید هزینه کرد ولی در  انجمن مهرانه ، عضویت و کمک به انجمن هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت برای خودمان و خانواده مان است و از لحاظ شرعی کسی اگر کار خیری انجام دهد چندین برابر آن را شاهد خواهد بود

در این مراسم گروه نمایش طارمی نمایشی را با موضوع سرطان و مهرانه اجرا کردند که با تشویق حضار همراه شد.

در ادامه مراسم آقای مهندس وثوق نیز سخنرانی کردند و بیان کردند: این که یک خانم در طارم بنیان گذار دفتر مهرانه در طارم است بسیار حائز اهمیت است.حقا که ره رو فاطمه زهرا (س) هستید و خوشا به حال شما که این قرعه به نام شما و همسر بزرگوارتان افتاده است.من شاهد بودم قبل از این که دفتر مهرانه در طارم افتتاح بشود این بانوی خیرخواه چقدر به زنجان رفت و آمد میکردند و تلاش میکردند که مهرانه دفتری در طارم داشته باشد،نه به این که خدایی نکرده خودشون بیمار مبتلا به سرطان داشته باشند بلکه برای کمک به همنوع. اما چرا سرطان؟ بسیاری از مردم از به زبان آوردن نام سرطان وحشت داشتند. می خواهم عرض کنم که بعد از گذشت چند سال سرطان مساوی مرگ نیست. سرطان حتما انسان رو نمیکشه ولی زندگی رو به مخاطره میندازه.اگر کسی بیماری سرطان بگیره با هر توان مالی که بلا فاصله به زیر خط فقر انتقال پیدا میکنه چرا که کی میتونه در روز قرص 180 هزار تومانی بخوره و باز ته جیبش چیزی باقی بمونه،آمپول 3 میلیون تومانی تزریق بکنه باز چیزی تو جیبش چیزی بمونه.سرطان زن و مرد،پیر وجوان،متمول و ندار اصلا نمی شناسه.خیلی از ورزشکاران ما مثل ناصر حجازی رو سرطان برد و تعارف با کسی نداره به همین دلیله که در مساجد  و دسته های عزاداری در کنار دعا برای مریضان یک دعای ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان میکنند.و سرطان در دنیا در حال رشده،اگر در ایران ما سومین عامل مرگ ومیر شناخته میشه متاسفانه در 15 سال آینده به اولین عامل تبدیل خواهد شد الآن بیماری های قلبی است. با همه این ها سرطان یک بیماری است نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر.

و اما چرا مهرانه در حوزه سرطان وارد شده دلیلش این است که سرطان در کشور جزو بیماری های خاص نیست و در تمام دنیا بیماران مبتلا به سرطان رو خیریه ها حمایت می کنند.سرطان غول خفته است که در حال بیدار شدن است. قوی ترین انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه است.ما برای اینکه موضوع رو مدیریت بکنیم دست به دامن انسان های بزرگی همچون شخص اول علمی استان،پروفسور ثبوتی شدیم و اگر شما می بینید که پروفسور در راس هیئت امنا مهرانه هستند دلیلش بزرگی سرطان است،اگر می بینید آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در مهرانه حضور دارند بدلیل بزرگی سرطان است. الآن در هیئت مدیره فعلی دو نفر با رتبه پزشک،پنج نفر با رتبه مهندسی و دو نفر از معتمدین صنعت و بازار حضور دارند.

در قسمت های مختلف برنامه آقای علی پر مهر خواننده مشهور آذری زبان آهنگ هایی را اجرا کردند.

در ادامه مراسم آقای دکتر قاسمی،دندانپزشک،از خیرین مهرانه طارم خاطره ای از پدر سرطانی خود تعریف کردند و شعری را که در این مورد سروده بودند  به زبان های ترکی و فارسی خواندند.

در پایان مراسم از زحمات خانم عمار لویی و آقای حیدری،مدیر اجرایی،وآقای یوسفی رئیس هیئت اجرایی مهرانه طارم توسط مهندس وثوق تقدیر و تشکر به عمل آمد.

تصاویر مراسم

آخرین اخبار