• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

نشست مطبوعاتی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره با خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات

نشست مطبوعاتی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره با خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات

به گزارش روابط عمومی انجمن مهرانه روز شنبه  5 دی نشست مطبوعاتی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره انجمن مهرانه با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه مطبوعات استان برگزار شد.

مدیرعامل انجمن مهرانه،مهندس وثوق در میان خبرنگاران گفتند:25 آذر سال 94 نهمین سالروز تأسیس مهرانه بود و انجمن مهرانه وارد دهمین سال فعالیت خود شد و 8 آذر 94 کلینیک مهرانه وارد دومین سال فعالیت خود شد.حاصل 9 سال فعالیتی که خیرین مهرانه بدون چشم داشت مادی و دنیوی انجام داده اند این شده است که در شهر و استان ما یک انجمن خیریه با حضور و اعتماد گسترده مردم مواجه شده است که دستاورد های 9 ساله آن عبارت است از:

- ساماندهی تمام بیماران مبتلا به سرطان استان

- ایجاد یک انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به عنوان الگو برای کشور

- دستاورد مهرانه در زمینه پزشکی:شتاب بیماری  سرطان در زنجان بر خلاف سایر استان ها تقریبا تمایل به صفر دارد فعالیت مهرانه باعث جلوگیری از 50 درصد مرگ ومیر در بیماران شده است.

- حضور حماسی 50 هزار نفری خیرین زنجانی در مهرانه.

- کمک های مردمی به مهرانه به 400 الی 500 میلیون تومان در ماه می رسد که در دنیا بی نظیر است.

- فاز اول کلینیک رادیو تراپی مهرانه با هزینه 23 میلیارد تومان تکمیل شده است.

ایشان در ادامه افزودند:تبدیل کمک های مردمی به خدمت در رابطه با بیماران مبتلا سرطان  در چند بخش انجام شده است.و مهم ترین مطلبی که باعث افتخار زنجان و زنجانی است این است که وقتی بیماری وارد کلینیک میشود اولین جمله ای که میشنود این است کهشما هیچ مبلغی بابت هزینه درمان پرداخت نخواهید کردسپس ایشان مواردی را به شرح ذیل بر شمردند:

-پذیرش بیماران در کلینیک که در سطح بسیار خوبی صورت می گیرد.

-مهمانسرای تهران در هفت سال فعالیتی که داشته است بیماران اعزامی از زنجان را پذیرش کرده است که تا به حال حدود 42 هزار نفر روز مهمان در این مهمانسرا بصورت رایگان اسکان یافته اند و از مهمانان با 3 وعده غذایی رایگان پذیرایی شده است و استان زنجان به عنوان اولین وآخرین استان است که در تهران مهمانسرا دارد.

-حدود 85 درصد از هزینه نیاز های دارویی و درمانی  بیماران توسط مردم زنجان تأمین می شود و بیمار از نظر دارو و درمان هیچ مشکلی ندارد.

مهندس وثوق در ادامه تصریح نمودند:مهرانه در 8 شهر استان دفتر دارد و یکی از دستاورد های مهم دفاتر شهرستان،تجهیز و افتتاح درمانگاه شیمی درمانی به کمک خیرین  با هزینه 400 میلیون تومانی در ابهر است.همه این فعالیت ها حاصل کار فرهنگی است.وجود نشریه،سایت فعال و بازارچه های خیریه و کنسرت ها و همایش ها از جمله فعالیت های فرهنگی مهرانه است.

انجمن مهرانه به غیر از همایش های فرهنگی،همایش علمی فیزیک پزشکی را در سطح کشوری برگزار کرده است.به علاوه مهرانه در اردیبهشت ماه سال جاری سمینار انجمن های حمایتی سراسر کشور را در زنجان برای همسو کردن فعالیت انجمن های خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان،برگزار کرد.همایش تجلیل از خیرین در برج میلاد تهران با حضور 2 هزار نفری زنجانی های مقیم تهران که سرمایه اجتماعی مهرانه است،نیز برگزار شده است.

در ادامه آقای مهندس وثوق به اهداف  بلند مدت انجمن مهرانه که  این انجمن به آن ها دست یافته است اشاره کردند و تعدادی از آن ها را ذکر کردند که عبارت است از:

-عضویت و فعالیت 50 هزار نفر خیر در انجمن مهرانه.

-احداث کلینیک که فاز یک آن افتتاح شده است و فاز دوم آن با 50 میلیارد تومان هزینه ساخته خواهد شد.

-کشوری کردن مهرانه،که در این راستا قدم های خوبی برداشته شده است.پذیرش بیمار در کلینیک رادیو تراپی مهرانه از سایر استان ها و اسکان بیماران و همراهانشان  در مهمانسرای تهران که در اختیار استان های محروم کشور قرار داده شده است که این مراجعه کنندگان به کلینیک و مهمانسرای تهران سفیران مهرانه در استان های خود خواهند بود و عاملی خواهند شد برای گسترش فرهنگ مهرانه در سراسر کشور.

مسئله کشوری شدن فرهنگ مهرانه  مورد توجه وزیر محترم  بهداشت جناب آقای دکتر حسن قاضی زاده هاشمی نیز هست و اخیرا هم جلسه ای در استانداری با موضوع کشوری شدن فرهنگ مهرانه به ریاست استاندار محترم زنجان آقای مهندس انصاری برگزار شده است.

-حفاظت از مردم در برابر ابتلا به سرطان  که وارد این مرحله شده ایم و موضوع پیشگیری را بصورت کاملا عملیاتی در حوزه ورزش و تغذیه و جلوگیری از مصرف دخانیات دنبال می کنیم

ایشان با تأکید بر غیر سیاسی بودن مهرانه گفتند:در این روز ها که جو انتخابات داغ است،مهرانه با توجه به منشور غیر سیاسی،غیردولتی،غیر انتفاعی بودن از هیچ گروه یا کاندیدی حمایت رسمی نمی کند و از مسئولین مهرانه در زنجان و شهرستان کسی حق کاندید شدن در انتخابات را ندارد و ما به رسالت غیر سیاسی بودن خود عمل می کنیم.

مهندس وثوق با انتقاد از عملکرد رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاری ها گفتند:ما انتظار بیشتری از صدا و سیما و شما خبرنگاران عزیز داریم که اخبار مهرانه را نشر بدهید.

در ادامه مدیرعامل به سؤالات خبرنگاران به شرح ذیل پاسخ داد:

-پیامک های ارسالی مهرانه در چه حجمی است و به چه کسانی ارسال می شود؟ در ماه گذشته 54 هزار پیامک به عموم هم استانی ها ارسال شده است.

-برنامه های پیشگیرانه و آموزشی مهرانه علاوه بر تابلو های روان نصب شده در سطح شهر چیست؟انجمن مهرانه دو تلویزیون شهری در سطح شهر نصب کرده است که بصورت 24 ساعته شعار های پیشگیری از این دو تلویزیون پخش می شود و در حوزه پیشگیری انجمن مهرانه ورزش همگانی را در روز های جمعه برگزار می کند و درمورد دخانیات هم قدم های خوبی برداشته شده است و در مورد تغذیه سالم هم از مدارس شروع کرده ایم و درکنار تغذیه سالم بسته های آموزشی پیشگیری از ابتلا به سرطان در میان دانش آموزان توزیع شده است و تا کنون در 4 مدرسه این طرح اجرا شده است و در 6 مدرسه دیگر نیز اجرا خواهد شد.در مورد اصلاح تغذیه مردم هم قدم هایی برداشته شده است که در آینده اخبار آن به شما خواهد رسید.

-برنامه شما برای تحت پوشش قرار گرفتن بیماران بلافاصله پس از تشخیص از پزشک چیست؟شعار مهرانه این است که«هیچ بیمار مبتلا به سرطان بی بضاعت یا کم بضاعتی در زنجان وجود ندارد که در مهرانه پرونده نداشته باشد» در زنجان اگر خدایی نکرده شحصی به بیماری سرطان مبتلا بشود باید به یکی از 4 پزشکی که در این زمینه فعالیت می کنند،مراجعه کند و این 4 پزشک با مهرانه در ارتباط اند و بلا فاصله پس از تشخیص این 4 پزشک بیمار تحت پوشش مهرانه قرار می گیرد.

سپس خانم دکتر مقیمی ریاست هیئت مدیره انجمن مهرانه در پاسخ به این سؤال که شایع ترین عوامل ابتلا به سرطان چیست؟ پاسخ دادند:از نظر عوامل ابتلا به سرطان هر منطقه عوامل خاص خودش را داردو تا زمانی که یک کار پژوهشی و تحقیقات علمی انجام نشود نمی توان ادعای عوامل ابتلا به سرطان را کرد ولی عوامل کلی ابتلا به سرطان عبارتند از:مساءل زیست محیطی و تغذیه ای،دخانیات و عدم تحرک.

در پایان نشست مطبوعاتی آقای مهندس گرانمایه گزارشی در مورد کلینیک رادیوتراپی مهرانه ارائه نمودند که بدین شرح است:

در 8 آذر 93 اولین بیمار در کلینیک پذیرش شد و ما از روزی که کار را شروع کرده ایم سعی کرده ایم تا کلینیکی بیمار محور داشته باشیم و بر اساس همین رسالت سعی کرده ایم که کرامت انسانی بیمار حفظ بشود و با تجهیز کلینیک به پیشرفته ترین دستگاه های تشخیصی،مدرن ترین درمان را در اختیار بیمار قرار داده ایم.در روز اولی که کلینیک مهرانه افتتاح شد ما فقط یک دستگاه رادیو تراپی داشتیم و روز های بسیار سختی بود چرا که هر لحظه ممکن بود دستگاه خراب شود و عملیات درمان بیمار متوقف شود.تا اینکه یک سال بعد به همت دو تن همشهریان محترم دستگاه دوم رادیو تراپی را بصورت high energy در کلینیک راه اندازی کردیم و در ماه گذشته دستگاه CT SIMULATOR که هزینه آن توسط یک همشهری زنجانی تأمین شده است،خریداری و راه اندازی شده است و بصورت همزمان دستگاه لیزر پنج نقطه برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در کلینیک مهرانه نصب و راه اندازه شده است. ما توانستیم در این مدت استاندارد های ISO 9001 و HSE را کسب کنیم .

در حوزه علمی سعی کرده ایم تا از وجود پزشکان معتبر کشور استفاده کنیم و پرسنل کلینیک را ضمن خدمت آموزش داده ایم تا بیمار ذره ای استرس بیماری نداشته باشد.

رادیوتراپی به عنوان یکی از پر هزینه ترین درمان هاست وهزینه های آن از 20 تا 60 میلیون تومان است،ولی در کلینیک مهرانه اولین جمله ای که به بیمار گفته می شود این است کههیچ ریالی از شما بابت هزینه های درمان دریافت نمی شود» در سال های گذشته بیماران زنجانی برای درمان به تهران می رفتند ولی الآن علاوه بر زنجان از 8 استان  کشور بیمار پذیرش می شود و 3 بیمار هم از خارج از کشور پذیرش شده اند.در طول یک سال فعالیت کلینیک حدود 857 بیمار پذیرش شده است و از هیچ بیماری،ریالی دریافت نشده است که هزینه درمان این بیماران 4 میلیارد تومان است که از بیماران دریافت نشده است.

برای دیدن عکسهای این نشست اینجا کلیک کنید. 

متن خبر در خبرگزاری ایلنا

 

 

آخرین اخبار