• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

75 درصد بیماران سرطانی مراجعه‌کننده به مهرانه، درمان قطعی می‌شوند

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه: 75 درصد بیماران سرطانی مراجعه‌کننده به مهرانه، درمان قطعی می‌شوند

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه:

75 درصد بیماران سرطانی مراجعه‌کننده به مهرانه، درمان قطعی می‌شوند

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه با اشاره به نقش تشخیص به موقع سرطان در اشخاص و احتمال بالای درمان بیماری گفت: خوشبختانه حدود 75 درصد بیماران سرطانی این کلینیک که درمان قطعی می‌شوند جزو این دسته هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، مهندس جواد گرانمایه با اشاره به آغاز فعالیت کلینیک تخصصی مهرانه از هشتم آذرماه سال 93 اظهار کرد: نخستین دستگاه رادیوتراپی این مرکز در همان سال خریداری شد و سال 94 دومین دستگاه نیز در آشیانه قرار گرفت و نصب شد. قبل از راه‌اندازی این دستگاه‌ها بیماران زنجانی که عمده آن‌ها روستایی بودند به ناچار با طی مسافت طولانی و صرف هزینه‌های سنگین رفت‌وآمد، بستری و درمان به تهران مراجعه می‌کردند اما در حال حاضر کلینیک تخصصی مهرانه پذیرای بیماران سرطانی از سراسر نقاط کشور از جمله تهران است.

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه با بیان این‌که دستگاه سی.تی.سیمولاتور در سال 94 خریداری و نصب شد، تصریح کرد: قبل از خریداری این دستگاه، بیماران از امکانات بیمارستان بهمن بهره‌مند می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 650 بیمار در مهرانه زنجان پرونده تشکیل داده‌اند، ابراز کرد: از این میزان 20 تا 25 درصد بیماران از دیگر استان‌های کشور پذیرش شده‌اند.

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه با بیان این‌که با اطمینان می‌توان گفت که کلیه بیماران سرطانی استان در مهرانه پرونده تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مرکز مجهز به امکانات پیشرفته و به ‌روز می‌باشد به طوری که علاوه بر استان‌های کشور، بیماران سرطانی برای پذیرش و درمان در کلینیک تخصصی مهرانه به استان زنجان سفر می‌کنند.

مهندس گرانمایه در مورد آمار بهبودیافتگان هم گفت: در پاسخ به این سئوال باید گفته شود که در این مرکز دو نوع درمان وجود دارد، گاهاً با بیمارانی مواجه می‌شویم که مدت زمان زیادی از ابتلای وی به سرطان گذشته است و شخص بسیار دیر از بیماری خود اطلاع یافته است، در این زمان پزشکان و متخصصان، روش "درمان‌ تسکینی" با هدف طولانی کردن عمر بیمار و آسوده زندگی کردن در باقی عمر مانده را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: روش "درمان قطعی" را می‌توان در مورد بیمارانی بکار برد که بیماری آنان به موقع تشخیص داده شده است که خوشبختانه حدود 75 درصد بیماران این کلینیک در این دسته قرار می‌گیرند.

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه تصریح کرد: در مجموع بیش از 90 درصد بیماران این مرکز امیدوارانه به زندگی خود ادامه می‌دهند و علت فوت 70 درصد بیماران نیز کهولت سن می‌باشد.
آخرین اخبار