• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

اظهارات استاندار زنجان در مرکز همایش‌های بین‌المللی مهرانه با حضور مدیران و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرائی استان

استاندار زنجان مطرح کرد: مهرانه الگوی کاملی از مشارکت‌های مردمی است/ بازید 8 میلیون ایرانی از کلیپ تهیه شده این انجمن

استاندار زنجان مطرح کرد:

مهرانه الگوی کاملی از مشارکت‌های مردمی است/ بازید 8 میلیون ایرانی از کلیپ تهیه شده این انجمن

استاندار زنجان با اشاره به بازدید 8 میلیون ایرانی از کلیپ تهیه شده انجمن مهرانه در کشور گفت: مهرانه یک الگوی کامل از مشارکت‌های مردمی در کشور است.


به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، استاندار زنجان در مراسم گردهمایی دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان که به مناسبت روز انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی و مشارکت اجتماعی و آیین تجلیل از سمن‌های شرکت کننده در نمایشگاه از افق تا طلوع که در مرکز همایش‌های بین‌المللی این انجمن برگزار شد، با بیان این‌که وظیفه و تکلیف مسؤلان حضور در کنار سازمان‌های مردم نهاد است، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و حوزه‌های مختلف دیگر احساس تکلیف کرده و سمن‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند.


اسدالله درویش‌امیری با بیان این‌که مشارکت در فرهنگ مردم ایران مبنای تاریخی و فرهنگی داشته و دارای مبانی اعتقادی و دینی است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ و مذهب و همچنین دین و باور ما مشارکت‌های مردمی نهادینه شده است.


درویش‌امیری با عنوان این‌که مشارکت‌های اجتماعی جزو اصول دین و فرهنگ ما است با تأکید بر اینکه دفاع از سمن‌ها و نهادهای مردم نهاد اعتقاد و باور ما است، ابراز کرد: در دولت اصلاحات و همچنین در دولت تدبیر و امید باور به استفاده از سمن‌ها وجود داشته است.


این مقام مسئول عنوان کرد: این باور وجود دارد که هر چقدر سمن‌ها را فعال و توسعه داده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، بار سنگینی از مشکلات اجتماعی از دوش دولت برداشته خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه به باور ما سمن‌ها یاران و بازوان دولت تدبیر و امید و سرمایه‌های اجتماعی نظام و دولت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: دولت نه تنها از گسترش و حضور فعال و جدی سمن‌ها نگران نیست، بلکه با آغوش باز از آن استقبال نیز می‌کند.

وی با بیان اینکه هر چه سمن‌ها حضور جدی‌تری داشته باشند، خطا در سیستم اداری کمتر می‌شود، تصریح کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی نخستین و بزرگترین تهدید خانواده‌ها و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است.

درویش امیری با تأکید بر اینکه دولت به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد است، سمن‌‌های فعال را سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مگر می‌توان موضوع آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد و خانواده و فرهنگ را بدون حضور سازمان‌های مردم نهاد پیش برد.

این مقام با بیان اینکه مدیران استان زنجان باید از حضور سمن‌ها و اعتماد مردم به این سازمان‌ها به خود ببالند، ابراز کرد: انجمن خیریه مهرانه تبدیل به یک الگوی جامع و کامل برای کشور شده است.

استاندار زنجان با اشاره به بازدید 8 میلیون ایرانی از کلیپ تهیه شده انجمن مهرانه در کشور ابراز کرد: مهرانه یک الگوی کامل از مشارکت‌های مردمی در کشور است.

وی با بیان اینکه بر اساس مبنای تاریخی، فرهنگی و دینی و قانونی مشارکت مردمی در استان زنجان نهادینه شده است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز هیچ دغدغه ای در این رابطه در استان وجود ندارد.

درویش امیری با بیان اینکه آنچه موجب سربلندی تشکل‌های مردم‌نهاد شده فراهم کردن اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: جایی که اعتماد مردم ترک بردارد، ترمیم آن سخت است.

** بازدید بیش از 11 هزار شهروند زنجانی از نمایشگاه "از افق تا طلوع"

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این مراسم عنوان کرد: پس از استقرار دولت تدبیر و امید در سطح استان در ایجاد سمن‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با نگاه دولت اقدامات خوبی انجام شده است.

مسیح‌الله سلطانی با بیان اینکه تعداد سمن‌ها طی سه سال گذشته افزایش دو برابری پیدا کرده است، ابراز کرد: تعداد تشکل‌ها طی این مدت 100 درصد افزایش پیدا کرده است و از 42 سمن به 278 سمن رسیده که افتخار بزرگی برای استان است.

سلطانی با عنوان این‌که افزایش تعداد سمن‌ها باعث شده تا فضا به نفع سازمان‌های مردم نهاد تغییر پیدا کرده است و امروزه فعالیت‌های‌گسترده‌ای از این تشکل‌ها در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کنار افزایش کمی افزایش کیفی سمن‌ها نیز مدنظر قرار گرفته و در این رابطه نشست‌های مختلف و دوره‌های آموزش مختلفی برگزار شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش‌نویش قانون تشکل‌های اجتماع محور در کشور آماده شده که استان زنجان از استان‌های فعال در این بخش است، عنوان کرد: نماینده استان زنجان به صورت فعال در نشست کشوری این حوزه حضور پیدا کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی برای سمن‌ها ادامه پیدا کرده و همچنین تشکیل خانه سمن‌ها و بانک اطلاعاتی از سایر برنامه‌های در حال انجام است، ابراز کرد: نمایشگاهی با عنوان از افق تا طلوع در رابطه با فعالیت ‌سمن‌ها برگزار شد که در آن 50 سمن حضور داشتند.

وی ادامه داد: در مدت چهار روز از نمایشگاه از افق تا طلوع بیش از 11 هزار نفر از مردم استان با حضور در این نمایشگاه از فعالیت‌سمن‌ها بازدید کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه 60 نفر از مدیران استان در مدت چهار روز از نمایشگاه از افق تا طلوع بازدید کردند، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه نیز برقراری ارتباط با تشکل‌ها، مردم و مسؤلان بوده است.

سلطانی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه از افق تا طلوع بیان کرد: افزایش تعامل تشکل‌های مردم نهاد و همکاری با یکدیگر، ایجاد فرصت برقراری ارتباط تشکل‌ها معتبر استان با یکدیگر، ارزیابی عملکرد سمن‌ها و تبادل تجربیات و همچنین تشکیل و ورود سمن‌ها به حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه است.

** تأکید بر لزوم برطرف شدن موانع پیش‌روی سمن‌ها

 دبیر کانون زبان و فرهنگ خمسه نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات سمن‌ها ابراز کرد: خلاهای قانونی برای فعالیت سازمانهای مردم نهاد در کشور وجود داشته و تعارض‌های موجود در قوانین یکی از دغدغه‌های اصلی فعالیت تشکلهای مردمی است.

بیوک ملایی با بیان اینکه سمن‌ها نقش آگاهی دهنده به عموم افراد جامعه را برعهده دارند، ابراز کرد: سمن‌ها با فعالیت خود توانسته‌اند در یادآوری حقوق قانونی شهروندان دخیل باشند.
آخرین اخبار