• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گفت‌وگوی اختصاصی با مسئول کمیته قلک مهرانه

مسئول کمیته قلک مهرانه: بیش از یک هزار قلک مهرانه در زنجان تخلیه شد/ شفافیت مالی: رمز محبوبیت مهرانه

مسئول کمیته قلک مهرانه:


بیش از یک هزار قلک مهرانه در زنجان تخلیه شد/ شفافیت مالی: رمز محبوبیت مهرانه


مسئول کمیته قلک مهرانه با بیان این‌که در این مدت یک هزار و 217 قلک تخلیه شد و 137 مورد نیز به دلیل عدم حضور در برنامه روزهای آینده جهت تخلیه قلک مراجعه گردید، گفت: 225 مراجعه ناموفق در دی ماه سال جاری شامل مراجعه‌های حضوری و اشتباه در ادرس که از این تعداد 32 مورد مربوط به مراجعه حضوری بوده است.


به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، از سال 85 که مهرانه بر پایه مهر نشأت گرفته از منطق خیران زنجانی تشکیل شد امیدهای یخ‌زده بیماران مبتلا به سرطان استان با گرمای محبت انسان‌هایی از جنس آسمان به شادی مبدل گردید.


مهرانه واژه‌ای آشنا در بین مردم زنجان و حتی کشور است، زنجانی‌ها حدود 10 سال است که در وسع و توان مالی، فکری، علمی و تخصص خود به بیماران خسته از شیمی‌درمانی و رادیوتراپی که در کنار آن درد بی‌پولی امانشان را بریده بود یاری می‌کنند.


در حال حاضر حدود 100 هزار خیر زنجانی مفتخر به این هستند که در کلینیک تخصصی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان که آئینه‌ای از مهر انسان به همنوع است در کاستن درد و رنج و آمال بیماران شهری و روستائی از سراسر ایران اسلامی و حتی خارج از کشور مؤثر واقع شوند.


با توجه به این‌که شفافیت در تمامی بخش‌ها و واحدهای انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان از اصول اصلی بنیانگذاران و دست‌اندرکاران این مجموعه است، کمیته قلک مهرانه که از آبان ماه سال 89 با تصمیم هیئت مدیره و با مسئولیت مینا ارغوانی‌فرد به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است این مهم را از همان‌ آغازین ماه‌های خود در دستور کار قرار داده است.


این کمیته در چارچوب اصول تعیین شده از سوی دفتر مرکزی مهرانه، توزیع قلک رومیزی در سطح مقاطع مختلف تحصیلی و جمع‌آوری آن‌ها را در اردیبهشت ماه سال 90 در دستور کار جدی قرار داده است. 


برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های مرتبط با کمیته قلک در راستای اهداف مهرانه اعم از طراحی انواع قلک‌ها، تعداد قلک‌های مورد نیاز، نحوه سفارش‌گیری، برنامه‌ریزی پخش و جمع‌آوری قلک، شمارش وجوه قلک و صدور قبوض، ثبت و واریز وجوه حاصله به حساب انجمن مهرانه، همکاری و همفکری با روابط عمومی در جهت ارائه طرح های تبلیغاتی و برگزاری جلسات با محوریت قلک از جمله اهداف این کمیته می‌باشد.


به گفته مسئول کمیته قلک مهرانه، شورای عمومی متشکل از خیران و فعالان، یک نفر از اعضای هیئت مدیره به صورت ثابت، مسئول کمیته مالی و یکی از بازرسان و حسابدار مهرانه، شورای اجرایی متشکل از مسئول کمیته قلک، دبیر کمیته قلک و مسئولان واحدهای قلک‌های زمینی، دیواری، مهر و رومیزی، مسئول کمیته قلک که توسط هیئت مدیره و حکم مدیرعامل به مدت 2 سال تمام انتخاب می‌گردد، دبیر کمیته قلک که در غیاب مسئول کمیته قلک جانشین وی محسوب می‌شود و در نهایت مسئولین واحدها شامل مسئولان قلک‌های زمینی، دیواری، مهر و رومیزی و تبلیغات است، از ارکان این کمیته هستند.


مینا ارغوانی‌فرد که پس از قبول شدن نذرش از سوی خداوند متعال حین پیاده‌روی در آبان ماه سال 89 با تابلوی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان مواجه شده است و از آن پس تصمیم گرفته تا به عنوان خیر در این مجموعه حضور فیزیکی داشته باشد، تصریح می‌کند که تبلیغات مثبت و سازنده سبب شده است تا خیران زنجانی به صورت پررنگ نقش خود در امور مربوط به نوعدوستی و نیک‌اندیشی را ایفا کنند و در کنار آن سبب ترغیب سایر خیران کشور برای سرازیر کردن مهرهای خود به استان شوند که بسیار ارزشمند است.


وی با بیان این‌که این کمیته از سال 90 فعالیت خود را به صورت مستقل در چارچوب اصول تعیین شدن اساسنامه و تحت نظر فرامین مدیرعامل مجموعه ادامه می‌دهد، اظهار می‌کند: کمیته قلک مهرانه متشکل از واحدهای شمارش، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و حسابداری است تا به مسئولیت خطیر خود در معرفی انجمن، توزیع قلک و تحویل آن، شمارش اسکناس‌ها و سکه‌ها و ثبت آن در واحد ذی‌ربط با هدف تأمین هزینه‌های مربوط به بیماران تحت پوشش اقدام کنند.



ارغوانی‌فرد ادامه می‌دهد: کمیته قلک به منظور معرفی انجمن و موفقیت در امر تبلیغات و اطلاع‌رسانی و نائل شدن به اهداف یاد شده، قلک‌ها ایستاده مهرانه را در پمپ بنزین‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، ترمینال و مراکز پرتردد مناطق 9 گانه زنجان و سایر اماکن هدف مستقر کرده است.

مسئول کمیته قلک انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان عنوان می‌کند: علاوه بر این قلک‌های رومیزی مهرانه به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی خیران در مغازه‌ها و قلک‌های صورتی در منازل و مدارس توسط دست‌اندرکاران این انجمن تعبیه شده است.


وی با بیان این‌که قلک‌ها با اطلاع خیران همکاران کمیته قلک به محل موردنظر مراج
عه


می‌کنند، ابراز می‌کند: مبالغ جمع‌آوری شده در ابتدا به صورت دستی در حضور خیران و سپس با استفاده از دستگاه شمارش اسکناس و سکه، شمارش و سپس تحویل واحد حسابداری این کمیته می‌گردد. البته فیش‌های واریزی خیران نیز به آنان ارسال می‌شود.


ارغوانی‌فرد با اشاره به این‌که قلک‌های انجمن مهرانه توسط خیران به مرکز کشور وسایر استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی، کردستان و سایر نقاط دور دست نظیر سیستان و بلوچستان، خوزستان رفته است، عنوان می‌کند: ناگفته نماند که خیران مقیم در خارج از کشور نیز به منظور شرکت در این امر خداپسندانه نسبت به دریافت این قلک‌ها اقدام کرده‌اند.


ارغوانی‌فرد کاهش درد و آمال بیماران مبتلا و خانواده‌های آنان را از اهداف متعالی اعلام می‌کند و می‌افزاید: معتقدیم مهرانه برای موفقیت در اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نیازمند همکاری اقشار جوان به ویژه دانشجو است.


وی "اطلاع‌رسانی دقیق را رمز موفقیت مهرانه" عنوان و بر لزوم شفاف‌سازی در خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به سرطان تحت پوشش این انجمن تأکید کرده و می‌گوید: تبلیغات مثبت و سازنده سبب شده است تا خیران زنجانی به صورت پررنگ نقش خود در امور مربوط به نوعدوستی و نیک‌اندیشی را ایفا کنند و در کنار آن سبب ترغیب سایر خیران کشور برای سرازیر کردن مهرهای خود به استان شوند که بسیار ارزشمند است.

مسئول کمیته قلک مهرانه با اشاره به تشکیل 2 جلسه هیئت مدیره انجمن به میزبانی این کمیته در سال 95 بر لزوم ارائه خدمات باکیفیت به بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان تأکید می‌کند و با اعلام این‌که کمیته قلک همواره در تلاش بوده تا امانتدار خوبی برای اموال نقدی مردم باشد، ادامه می‌دهد: از فروردین‌ماه تا دی‌ماه سال جاری 9 هزار و 331 قلک رومیزی، 6 هزار و 129 قلک شیشه‌ای، یک هزار و 619 قلک زمینی و 259 قلک دیواری توسط مسئولان ذی‌ربط این کمیته تخلیه شده است.


وی با اعلام این‌که در دی ماه سال 95، 28 مراجعه برای پرداخت احسان، 23 مراجعه برای پرداخت ماهانه، 11 مراجعه برای سفارش بنر، 2 مراجعه برای کفاره در کمیته قلک مهرانه به ثبت رسیده است، می‌افزاید: تعداد بنرها با در نظر گرفتن تعداد قبض صادر شده محاسبه گردیده است.

ارغوانی‌فرد با بیان این‌که در این مدت یک هزار و 217 قلک تخلیه شد و 137 مورد نیز به دلیل عدم حضور در برنامه روزهای آینده جهت تخلیه قلک مراجعه گردید، ابراز می‌کند: 225 مراجعه ناموفق در دی ماه سال جاری شامل مراجعه‌های حضوری و اشتباه در ادرس که از این تعداد 32 مورد مربوط به مراجعه حضوری بوده است.


وی رونمایی از جدیدترین طرح قلک‌های فلزی زمینی در جمع خیرین کمیته قلک را از دیگر اقدامات این کمیته اعلام می‌کند و می‌گوید: این قلک‌ها قابلیت نصب در زمین و مقاوم در برابر آب، باد و عوامل طبیعی می‌باشند.


ارغوانی‌فرد با بیان این‌که در بخش حسابداری کمیته قلک تمامی فرم‌های ریزقبض از حالت دستی به سیستمی تبدیل شده‌اند به خرید اسکناس شمار با هدف تسریع در عملیات شمارش اسکناس‌ها اشاره و در تشریح اقدامات کمیته قلک به منظور تسهیل و بالا بردن کیفیت در خدمت‌رسانی به همشهریان در سال 94 اعلام می‌کند: این کمیته در این سال اقدام به استقرار میز قلک در مناسبت‌های مهم سال نظیر محرم، رمضان و برنامه‌های ویژه این انجمن در برج میلاد، افتتاحیه و اختتامیه فوتسال جام مهرانه کرده است.


وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ مهرورزی در بین دانش‌آموزان سراسر استان زنجان و توزیع قلک مهرانه در مدارس شهری و روستائی خاطرنشان می‌کند: کمیته قلک برای موفقیت در برنامه‌های فرهنگی خود و جذب حمایت‌های مالی خیران اعتقاد دارد که باید از خیران کوچک مهرانه در مدارس آغاز کند که البته در این زمینه توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.
آخرین اخبار