• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

کارگاه های آموزشی ویژه مدیران اجرایی و مسئولان دفاتر مهرانه برگزار شد

کارگاه های آموزشی ویژه مدیران اجرایی و مسئولان دفاتر مهرانه در کلینیک رادیوتراپی این انجمن با هدف کیفیت بخشی برنامه های این مجموعه در شهرستان ها و مناطق تابعه برگزار گردید.

کارگاه های آموزشی ویژه مدیران اجرایی و مسئولان دفاتر مهرانه برگزار شد

کارگاه های آموزشی ویژه مدیران اجرایی و مسئولان دفاتر مهرانه در کلینیک رادیوتراپی این انجمن با هدف کیفیت بخشی برنامه های این مجموعه در شهرستان ها و مناطق تابعه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، در ابتدای برگزاری این کارگاه ها که ششم اسفند ماه سال جاری در در مرکز همایش های بین المللی مهرانه انجام گرفت، مهندس اصغر وثوق، مدیرعامل مهرانه در نشست با رئوسا، مدیران اجرایی و دست اندکاران دفاتر این مجموعه در شهرستان ها و مناطق تابعه با بیان اینکه خوشبختانه شتاب ابتلا به سرطان در خط مستقیم حرکت می کند، اظهار کرد: مهرانه با برنامه های سلامت محور، تا 70 درصد از مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری کرده است.

مدیرعامل مهرانه با عنوان این‌که خیران دستگیر انسان‌هایی هستند که دردانه‌های خلقت‌اند، با اشاره به فعالیت 2 تا 3 ساله دفاتر این مجموعه در شهرستان‌ها و مناطق تابعه افزود: تقدس بخشیدن به فعالیت‌های مهرانه از اوجب واجبات است.

بهروز کاوندی، مسئول کمیته شهرستان مهرانه نیز در این مراسم گفت: خدمات مهرانه در تمامی دفاتر تابعه باید یکسان و برابر بوده و اثرگذاری دفاتر این مجموعه در مرکز استان را داشته باشد.

کاوندی ضمن تأکید بر جهانی کردن شهرت مهرانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی این چنینی را گامی موثر در رفع مشکلات موجود و در نهایت تحقق هدف یاد شده دانست.

مسئول کمیته شهرستان مهرانه از مدیران اجرایی و رئوسای دفاتر این مجموعه در شهرستان ها و مناطق تابعه خواست تا برنامه های سلامت محور انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان، جامه عمل بپوشانند.

پس از این مراسم برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک روزه رسماً کلید خورد و شرکت‌کنندگان در کلاس‌های مربوطه به مدت 1 و نیم ساعت حضور یافتند.

در کارگاه آموزشی ویژه کمیته بانوان، شرکت‌کنندگان با نحوه جذب مشارکت‌های حداکثری خیران و مردم برای ایجاد بازارچه‌های فصلی و برپایی فروشگاه با هدف عرضه محصولات تولیدی غذایی، هنری و فرهنگی به نفع بیماران مبتلا به سرطان مهرانه آشنا شدند و نایل شدن به این هدف را تنها تمرکز بر روی تبلیغات گسترده عنوان کردند.

همچنین در این کارگاه مسئولیت‌های کمیته بانوان در حوزه پشتیبانی معنوی و مادی نیز توسط مسئول ذی‌ربط به صورت کامل و مدون تشریح شد.

چارچوب‌های تعیین شده انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان بار دیگر برای اعضای شرکت‌کننده از دفاتر مهرانه در  شهرستان‌ها و مناطق تابعه در کارگاه منتصب به کمیته مددکاری شرح داده شد تا مسئولان ذی‌ربط ضمن تأکید بر لزوم ارائه خدمات مادی و معنوی مؤثر به بیماران و به ویژه نیازمندان مبتلا به سرطان نسبت به شفافیت مالی توجه ویژه‌ای داشته باشند و به صورت غیرمستقیم مساعدت‌های مالی مربوطه را ارائه دهند.

توجه به برنامه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان در کنار ارائه خدمات درمانی با کیفیت با بکارگیری کادر مجرب و استقرار دستگاه‌های فوق پیشرفته در کلینیک این مجموعه از جمله برنامه‌های مهرانه است تا در آینده‌ای نه چندان دور، این خیریه زنجان را به شهر بدون دخانیات کشور و شهر ورزش‌های همگانی در سطح کشور تبدیل کند به همین منظور در کارگاه‌ مربوط به آموزش و پیشگیری و ورزش مهرانه به ترویج فرهنگ مهرورزی و ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌ها و ارگان‌های فعال در حوزه درمان و آموزش برای پیشبرد اهداف مربوطه اشاره شد.

همچنین در این کارگاه مقرر شد تا به منظور تأثیرگذاری برنامه‌های حوزه پیشگیری از ابتلا به سرطان، مهرانه نیروهای آموزشی و مدرسان آموزش‌دیده‌ای را برای اعزام به اماکن هدف را تربیت کند.

مهندس اصغر وثوق، مدیرعامل مهرانه در کارگاه آموزش و پیشگیری و ورزش هم بر عدم انجام کار موازی با دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و آموزش جامعه هدف از جمله بانوان، دختران و دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان را از جمله برنامه‌های این مجموعه اعلام کرد.

در کارگاه آموزشی مربوط به اداری و حسابداری متشکل از کمیته ادارای، حسابداری و کمیته اجرائی نیز مراحل مربوط به تشکیل پرونده و واحد درمان با حضور عبداللهی، مدیر اجرایی دفتر مرکزی برگزار گردید. 

مهندس وثوق، مدیرعامل مهرانه در این کارگاه با بیان این‌که "این مجموعه توجه به معیشت بیماران و رسیدگی به تحصیل فرزندان مبتلایان را من باب وظیفه و نه منت در دستور کار قرار داده است"، ادامه داد: بر همین اساس بیماران برای بهره‌مندی از خدمات مهرانه به گروه‌های A، B، C، D، E تقسیم می‌شوند با این توضیح که به ترتیب این بیماران به میزان صفر، 50، 70، 80 و 100-90 درصد بعلاوه سایر نیازهای مادی از مساعدت‌های انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل مهرانه ضمن تأکید بر در اولویت قرار داشتن موضوع مربوط به تأمین هزینه‌های مربوط به درمان بیماران تحت پوشش برای بنیانگذاران و دست‌اندرکاران این انجمن عنوان کرد: اگر لازم باشد مهرانه ساخت و ساز را متوقف می‌کند اما هرگز کمک‌های دارویی و درمانی به بیماران زنجانی را متوقف نمی‌کند.

در کمیته منابع انسانی نیز شرکت‌کنندگان با نحوه تعامل با دستگاه‌های دولتی و خصوصی و جذب خیر از طریق رابط‌های مؤثر آشنا شدند.

جذب مشارکت هر چه بیش‌تر فرهنگیان خیر به وسیله افراد دواطلب رابط بین مدارس و واحد آموزش تحصیلی، جلب مشارکت و جذب اسپانسر برای فعالیت‌های تحصیلی دانش‌آموزان و همکاری تنگاتنگ با سایر کمیته‌ها و واحدهای مهرانه در جهت پیشبرد اهداف کلی انجمن از جمله موارد گفته شده در کارگاه آموزشی ویژه واحد آموزش تحصیلی بود.

تأکید بر لزوم تبلیغات گسترده و پررنگ با بکارگیری از ظرفیت‌های اقشار مختلف جوان به ویژه دانشجویان و بهره‌مندی از ابزار نوین ارتباط جمعی از موضوعات مهم مطرح شده در کمیته تبلیغات و فرهنگی بود.

در کارگاه آموزشی مربوط به کمیته قلک نیز اعضای شرکت‌کننده با نحوه تبلیغات مربوطه و استقرار قلک‌ها در منازل و اماکن عمومی آشنا شدند.

با توجه به این‌که شفافیت مالی از جمله موارد مهم بنیانگذاران و دست‌اندرکاران مهرانه است، مسئول کمیته قلک به اقدامات انجام گرفته در این کمیته با هدف جامه عمل پوشاندن به این مهم اشاره کرد.

پس از اتمام کارگاه‌ها فرم نظرسنجی از نحوه ارائه و کیفیت مطالب آموزشی کمیته‌های مربوطه بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.
آخرین اخبار