• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارش جشن روز درختکاری در مهرانه

مدیرعامل مهرانه در مراسم کاشت نهال در این مجموعه: مهرانه ترجمه عملی فرمایشات رهبری در تکریم بیماران است

مدیرعامل مهرانه در مراسم کاشت نهال در این مجموعه:

مهرانه ترجمه عملی فرمایشات رهبری در تکریم بیماران است

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان گفت: مهرانه ترجمه عملی فرمایشات مقام معظم رهبری در امر تکریم بیمار و حفظ شان و مقام انسانیت وی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، مهندس اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان در جشن روز درختکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در مرکز همایش های بین المللی مهرانه برگزار شد، گفت: مهرانه ترجمه عملی فرمایشات مقام معظم رهبری در امر تکریم بیمار و حفظ شان و مقام انسانیت وی است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های مهرانه و ارتباط مستقیم این مهم در ارتقا سطح سلامت استان عنوان کرد: مردم خیر زنجان با تاسیس مهرانه و تحت پوشش قرار دادن بیماران رنج کشیده از درد، اقدامی بی نظیر انجام داده اند که در دنیا هم نمونه است.

مهندس وثوق مهرانه را مرکز پزشکی و درمانی در حوزه بیماری سرطان عنوان کرد که بدون بودجه دولتی و با پول بیمه ها هزینه های مربوط به کادر و پرسنل مدیریت می شود.

بنیانگذار مهرانه با اشاره به پذیرش سالانه 7 هزار نفر روز بیمار در مهمانسرای مهرانه در تهران، اعلام کرد: از سال 93 و با فعالیت مرکز رادیوتراپی مهرانه، در حال حاضر این مهمانسرا مورد استفاده بیماران هدف سراسر کشور می شود.

اسدالله درویش امیری نیز با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد خمینی اظهار کرد: کارهای بزرگ کمیته امداد برای قشر آسییب پذیر جامعه قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی نیز گفت: امیدوارم روزی فرا رسد که به جای اینکه مردم در شهرها و به ویژه در جنوب کشور و اهواز برای مقابله با ریزگردها تجمع کنند، تجمع عظیمی برای روز درختکاری و روز ملی منابع طبیعی داشته باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امیدواریم برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی، و روز درختکاری در تبدیل به فرهنگ شده و مردم همه نسبت به مناب طبیعی احساس نیاز کنند.

درویش امیری با تأکید بر همگانی شدن حفاظت از منابع طبیعی گفـت: همه باید برای دفاع از منابع طبیعی برخیزیم و نباید بگذاریم که رودخانه‌های ما به خاطر بد اخلاقی ما با طبیعت بخشکد و از بین برورد.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی سرمایه طبیعی است که در اختیار ما قرار داده شده است، افزود: منابع طبیعی سرمایه‌ای است که خالق ما آفریده و در اختیار انسان‌ها گذاشته است که ما باید از این سرمایه عظیم درست استفاده کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه منابع طبیعی ما شامل دو بخش تجدید شونده و غیرقابل تجدید است، اضافه کرد: معادن و مخازنی که امروز از آن استفاده می‌کنیم، چرا که این منابع محدود است و اگر منابع طبیعی ما درست استفاده و مدیریت شود، قابل تجدید خواهد بود.

درویش امیری ادامه داد: قرار نیست از منابع طبیعی همچون دریاچه ارومیه، صدها و هزاران مرتع و درخت فقط ما استفاده کنیم، بلکه به خوبی و شایستگی این ثروت عظیم باید استفاده شود همانگونه که گذشتگان ما به شایستگی منابع طبیعی را حفظ کرده‌اند و ما نیز باید در این زمینه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین و مطمئن‌ترین تکیه‌گاه توسعه اقتصادی منابع طبیعی است و از کویر خشک سرسخت بوته‌ای نمی‌روید و درختی سبز نمی‌شود، افزود: نباید اجازه دهیم جایی که بوته و گیاه می‌روید و درختان مثمر سایه می اندازند، آنها را تبدیل به کویر سرسخت و زمخت کنیم، گرچه خود کویر نیز نعمتی است، اما کویر داستان دیگری دارد.

وی با اشاره به وجود ریزگردها در خوزستان افزود: امروز در خوزستان ریزگردها است چه بسا که فردا همین ریزگرد به سراغ ما نیاید، بلکه باید تشکل‌ها سازمان منابع طبیعی و جنگل‌ها حوزه حفاظت را با عهده داشته باشد.

درویش امیری ادامه داد: خوشبختنه در استان زنجان سمن‌ها فعالیت خوبی دارند و فرهنگ مشارکت بالا است از همین رو باید از ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی 15 تا 21 اسفندماه سال 95 زیان اقتصادی و اجتماعی را نتیجه تخریب منابع طبیعی و محیط زیست دانست.

خلیل آقاجانلو انتشار ریزگردها و گرد و غبار را نتیجه تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی اعلام کرد و با اشاره به طوفان های گسترده گرد و غبار در دو کشور کانادا و آمریکا در دهه 1930 میلادی افزود: این مسایل با مدیریت اصولی مسولان مربوطه دو کشور حل شد که ضروری است مشکل فعلی استان خوزستان نیز به طور اساسی و ریشه ای و همه جانبه برطرف گردد.

این مقام مسئول با بیان این که برخلاف تصورات، " منابع طبیعی، موانع طبیعی نیست" و " محیط زیست، محیط ایست نیست"، به برنامه های توسعه ای این دستگاه به سطح 30 تا 40 هزار هکتار اشاره کرد.

وی با بیان این که امسال در نهالستان منابع طبیعی 2 میلیون اصله نهال تولید شده است، عنوان کرد: این نهال ها به تدریج در اختیار مردم و سایر ارگان های دولتی و خصوصی قرار داده می شود.

آقاجانلو توسعه کشت گیاهان دارویی را در راستای توجه به سلامت مردم و جامعه دانست و نگاهی علمی و مدیریتی به اجرای پروژه های آبخیزداری را گامی مهم در جهت حفظ منابع طبیعی از جمله آب اعلام کرد.
آخرین اخبار