• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

تجهیزات پیشرفته پزشکی چند ده میلیاردی در فضای 1000 متری جای نمی‌گیرند/"آموزش و پیشگیری" را با هدف مقابله با سرطان با جدیت پیگیری می‌کنیم

مدیرعامل مهرانه در نشست با اصحاب رسانه؛ تجهیزات پیشرفته پزشکی چند ده میلیاردی در فضای ۱۰۰۰ متری جای نمی‌گیرند/"آموزش و پیشگیری" را با هدف مقابله با سرطان با جدیت پیگیری می‌کنیم

تجهیزات پیشرفته پزشکی چند ده میلیاردی در فضای 1000 متری جای نمی‌گیرند/"آموزش و پیشگیری" را با هدف مقابله با سرطان با جدیت پیگیری می‌کنیم

مدیرعامل مهرانه در نشست با اصحاب رسانه؛

تجهیزات پیشرفته پزشکی چند ده میلیاردی در فضای 1000 متری جای نمی‌گیرند/"آموزش و پیشگیری" را با هدف مقابله با سرطان با جدیت پیگیری می‌کنیم

"مهندس اصغر وثوق"، مدیرعامل مهرانه ظهر شنبه 30 تیر ماه 97 در نشست خبری که در سالن جلسات کلینیک تخصصی مهرانه برگزار گردید ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه استان در پوشش و نشر اخبار و رویدادهای مجموعه گزارشی از جزئیات خدمات انجمن با هدف شفاف سازی برنامه‌ها و عملکردها را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران مهرانه معتقدند با شفاف سازی نه تنها به وظیفه شرعی خود عمل می‌کنند بلکه به عموم جامعه اعلام می‌دارند که نه از روی احساسات و نه برای رانت شخصیتی بلکه در جهت عمل به وظیفه شرعی چنین تشکلی را پایه ریزی و مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: خیلی کم اتفاق می افتد که انجمن های خیریه صورتهای مالی تصویب شده از سوی هیئت امنا را در معرض عموم قرار دهند اما مهرانه این افتخار را دارد تا در راستای شفافیت در خدمات، صورتهای مالی خود را در هر سال در سایت رسمی مجموعه منتشر نماید.

مدیرعامل مهرانه میزان درآمد سال 96 را 27 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان 17 میلیارد تومان مربوط به کمک مردمی  و 10 میلیارد تومان نیز مربوط به وصولی‌های مجموعه از بیمه گرهای طرف قرارداد بوده است.

وی با عنوان اینکه 7.5 میلیارد تومان از 17 میلیارد تومان کمک مردمی، نقد و 9.5 میلیارد تومان غیرنقدی می‌باشد، اضافه کرد: کمک‌های نقدی مهرانه نیز به صورت قلک، روشهای پرداخت الکترونیکی از جمله آپ و بانک های مختلف جمع‌اوری شده است.

مهندس وثوق با بیان اینکه 8 میلیارد و 600 میلیون تومان از 9.5 میلیارد تومان کمک غیر نقدی مهرانه مربوط به سرقفلی مغازه و گاراژ اهدائی خیر گرامی، سید یاسین موسویان بوده که در میدان انقلاب واقع است، تصریح کرد: این خیر به صراحت اعلام کرده که این گاراژ نباید فروخته شود در نتیجه اهدای غیرنقدی ایشان از دارائی‌های مهرانه در قالب اعداد و رقم نقد باید خارج گردد.

وی با عنوان اینکه 900 میلیون تومان کمک غیرنقدی نیز مربوط به طلا، جواهرات، مصالح ساختمانی است، خاطرنشان کرد: طلا های اهدائی به مهرانه به صورت پلاک کوبی شده در نزد بانک به صورت امانت موجود می‌باشد.

مدیرعامل مهرانه با اشاره به فعالیت 43 کارمند در دفاتر مهرانه و 51 کادر درمان و اجرایی در کلینیک مهرانه تصریح کرد: اداره امورات مربوط به مهرانه با این تعداد کارمند به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد و جایگاه فعلی مهرانه مرهون تلاش و حضور فعالانه 600 تا 650 نفری خیرین است که روزانه در دفاتر 6 گانه مهرانه در زنجان و 12 دفتر شهرستان های استان زنجان و نقاط تابعه خدمات ارزشمندی را در امور دفتری و اداری ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به تائید صورتهای مالی مهرانه از سوی حسابرسان و بازرسان ذیربط دستگاه‌های دولتی و خصوصی تصریح کرد: اولویت اصلی مهرانه خدمت به بیماران مبتلا به سرطان است و تا به امروز در این حوزه در خدمت رسانی عملکرد قابل قبولی داشته است.

مدیرعامل مهرانه با اشاره به تشکیل 5822  فقره پرونده در دفتر مرکزی مهرانه از ابتدای تاسیس تا پایان سال 96 ابراز کرد: این آمار مربوط به بیماران داخل استان زنجان و سه شهرستان خارج از استان (میانه، تکاب و بیجار) بوده است.

وی با بیان اینکه سال قبل کمک‌های دارو و درمان رایگان ارائه شده به بیماران تحت پوشش مهرانه 81.5 درصد به ثبت رسیده است، به نقطه قوت مهرانه در اسکان بیماران مبتلا به سرطان در دو مهمانسرای زنجان و تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اسکان رایگان بیماران سراسر کشور در دو مهمانسرای مهرانه در زنجان و تهران به ترتیب 8600 و 12500 نفر روز بیمار پذیرش شده‌اند، به این معنی که تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان کل کشور میهمان زنجانی‌ها بوده اند.

بنیانگذار مهرانه با بیان اینکه تمامی تجهیزات مستقر در کلینیک مهرانه و خدمات درمان با متدهای علمی روز دنیا برابری می کند، عنوان کرد: یکی از خیرین مهرانه‌ای به شرط عمری وصیت کرده است تا اقدامات مربوط به خرید و استقرار دو دستگاه فوق پیشرفته  پت اسکن و سایبرنایف که دومی در ایران هم موجود نیست جهت استقرار در مهرانه صورت گیرد.

وی در پاسخ به اظهارنظرهای برخی اشخاص گفت: کسانی که می‌گویند " خدمات مربوط به بیماران مبتلا به سرطان مهرانه در زمین 1000 مترمربع نیز امکان پذیر است" آیا تجهیزات پیشرفته پزشکی چند ده میلیاردی را می‌توان در این فضای محدود جای داد؟

مهندس وثوق با بیان اینکه تمامی اقدامات ساخت و ساز توسط تیم فنی و مهندسی و تیم پزشکی متخصص در حوزه سرطان مهرانه انجام می‌شود، افزود: تمامی برنامه‌های مربوط به ساخت و ساز را با دقت و بر اساس تخصص کارشناسان به پیش می‌بریم، لازم به ذکر است قبل از ساخت و تاسیس مهرانه حدود 200 جلسه با متخصصین فنی و مهندسی برگزار گردیده است.


وی با عنوان "طبق بررسی های صورت گرفته از مراجعه‌کنندگان به مهرانه مشخص گردید که 54 درصد بیماران بی‌سواد بودند" پررنگ شدن برنامه‌های مهرانه در حوزه آموزش و پیشگیری را مهم ترین راهکار در کاهش ابتلا به سرطان دانست و گفت: وقتی مسئولین امر اعلام می‌دارند تا سال 2020 سرطان تبدیل به نخستین عامل مرگ و میر می‌گردد آیا ضروری نیست در قبال این فاجعه مؤثرترین روش را اعمال نمائیم؟ ما افتخار خواهیم کرد اگر مقدار قابل توجهی از کمک های انسانی و مالی را به حوزه پیشگیری اختصاص دهیم.

مدیرعامل مهرانه با عنوان "در حال حاضر سالن آمفی تئاتر و کارگاه‌های آن برای آموزش طیف های مختلف مردم جهت پیشگیری از انواع سرطان به ویژه سرطان سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد" در پاسخ به ابهامات اخیر مبنی بر "هدررفت منابع در ایجاد سالن همایش توسط مهرانه" تاکید کرد: صفر تا صد هزینه های این مجموعه توسط خیر پرداخت گردیده و تمامی تجهیزات استقرار یافته در این سالن بنا به درخواست خود خیر و هزینه‌های او بوده است، ما نمی‌توانیم خواسته و کمکی که منجر به پیشرفت زنجان می‌شد را رد کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار در مورد مشمول شدن فعالان اقتصادی در بهره‌مندی از ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم به ازای کمک به مهرانه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهرانه جزو خیریه‌های ذکر شده در ماده 172 قانون مالیات های مستقیم نیست، البته تلاش‌هایی برای تحقق این امر صورت می گیرد.

مهندس وثوق در مورد تاثیر نوسانات نرخ ارز در خدمات دارو و درمان به بیماران مبتلا به سرطان از سوی بیمه‌ها هم گفت: متاسفانه نوسانات نرخ ارز سبب کمتر شدن حمایت دارویی و تاخیر در دریافت طلب مهرانه از بیمه گرها شد تا مهرانه در مقطعی ساخت و سازهای خود را برای حمایت از بیماران و عدم فشار اقتصادی بر روی خانوارهای تحت پوشش متوقف کند مثلا در سال 95 میزان حمایت های دارویی مهرانه 3700 مورد بود اما در سال 96 این میزان به 5500 مورد رسیده است.

وی همچنین گفت: میزان حمایت های مهرانه در  داروهای بالای 2.5 میلیون تومان در فروردین 96، 4 بیمار را شامل می شد اما در خرداد 97 این میزان به 24 بیمار رسید.

مدیرعامل مهرانه در پاسخ به سئوالی مبنی بر دریافت حقوق توسط اعضای هیئت مدیره مهرانه ابراز کرد: در انجمن مهرانه اعضای هیئت مدیره و مدیرعاملین وقت  نه تنها مبلغی بابت خدمت دریافت نمی‌کنند بلکه در مواردی مجموعه را از حمایت مالی قابل توجه خود به مهرانه دریغ نمی‌کنند. تا به امروز اعضای هیئت مدیره مهرانه و مدیران عامل وقت ریالی بابت خدمتشان دریافت نکرده اند و طبق برنام این امر هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد.

مهندس وثوق با اشاره به اعلام حمایت ژاپن در قالب برنامه جهانی (جی.جی.پی) از مهرانه و پیشنهاد مبلغ 200 تا 300 میلیون تومانی به این مجموعه تصریح کرد: طی نامه‌ای با معرفی مهرانه به عنوان تشکل مردم نهاد با 120 هزار خیر و حامی، محترمانه درخواست ژاپنی ها را رد کردیم.

وی با عنوان " در مهرانه پول نقدی در گردش نیست و تمامی امورات بانکی از طریق چک و با امضای مدیرعامل، خزانه دار و رئیس هیئت مدیره صورت می‌گیرد" به صراحت اعلام کرد: مهرانه شفافیت و پاسخگویی را سرلوحه کار خود دارد.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"

آخرین اخبار