• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

پخت غذا

-      سعی کنید غذا را قبل از کباب یا بریان کردن در فویل بپیچید و آن را از منبع حرارتی دور نگهدارید تا مدت زمان پخت طولانی تر شود.

-      سعی کنید با توجه به برچسب غذاها و میزان چربی، کالری و فیبر در آن ها، برای هر روز خود یک برنامه غذایی تنظیم کنید.

-      لزومی ندارد که شما برای حفاظت خود در مقابل حمله سرطان، غذاهایی را که دوست دارید کنار بگذارید و به جای آن سعی کنید در اغلب موارد غذاهایی را انتخاب کنید که احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهند و مصرف غذاهایی را که احتمال بروز سرطان را افزایش می دهند محدود کنید.

-      سعی نکنید که عادات غذایی خود را یک شب تغییر دهید.میوه ها و سبزی ها را به تدریج و در طول چند هفته ای به رژیم خود اضافه کنید.

-      سعی کنید هر بار که به خرید می روید یکی از مواد غذایی پرچرب را با مشابه آن جایگزین کنید.

-     به جای مواد غذایی که از آردهای تصفیه شده و غلات فرآیند شده درست شده اند مانند نان های سفید، از محصولاتی با آرد کامل و غلات کامل استفاده کنید.

-      هنگام خرید مواد غذایی به برچسب آن ها نگاه کرده و آنهایی را انتخاب کنید که میزان فیبر، ویتامین Cو ویتامین Aآن بالا و میزان چربی آن پایین باشد.

-      از روش هایی برای پخت غذا استفاده کنید که نیازی به افزودن روغن نداشته باشد مانند تنوری کردن، بخار پز کردن و آب پز کردن.

-     در روشهایی مانند کباب کردن و بریان کردن از تماس غذا با دود جلوگیری کنید. تماس غذا با دود می تواند منجر به تولید مواد سرطان زا در غذا شود.

آخرین اخبار