• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

قدرت مالی چندانی نداشتیم تا با سرطان مقابله کنم/ سال قبل محصول گندمم را باختم امسال را نمی دانم

در بازدید از منازل مبتلایان به سرطان ۸ روستای استان زنجان مطرح شد؛ قدرت مالی چندانی نداشتیم تا با سرطان مقابله کنم/ سال قبل محصول گندمم را باختم امسال را نمی دانم

قدرت مالی چندانی نداشتیم تا با سرطان مقابله کنم/ سال قبل محصول گندمم را باختم امسال را نمی دانم در بازدید از منازل مبتلایان به سرطان 8 روستای استان زنجان مطرح شد؛

قدرت مالی چندانی نداشتیم تا با سرطان مقابله کنم/ سال قبل محصول گندمم را باختم امسال را نمی دانم

بیماری سرطان از آن دسته بیماری‌هایی است که در دسته بیماری‌های خاص قرار نمی‌گیرد یعنی در لیست حمایت‌های دولتی قرار ندارد. به همین دلیل در 12 سال گذشته جمعی از خیرین و معتمدین زنجانی با پیشتازی " مهندس اصغر وثوق" و "دکتر مینوش مقیمی"، فوق تخصص خون و آنکولوژی انجمنی به نام مهرانه را تاسیس کردند تا مرهمی باشند برای زخم‌های بیماران رنجور.

هر بیماری پس از محرز شدن بیماری سرطان از سوی پزشک متخصص برای تشکیل پرونده به دفتر مرکزی مهرانه مراجعه می‌کند و دست اندرکاران گروه بازدید کمیته مددکاری برای اطلاع از وضعیت زندگی و سطح معیشتی و نیازمندی‌های آنان در اولین فرصت و پس از تشکیل پرونده توسط بیمار به منزل آنان مراجعه می‌کنند.

 روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 97 از همان روزها بود که با دو نفر از خیرین و فعالان گروه بازدید کمیته مددکاری مهرانه در 8 روستای شهرستان‌های زنجان و ایجرود از جمله "سهرین، وننق، ارمغانخانه، حسین آباد گنبد، قولتوق، خاتون‌کندی، زرین‌آباد، تله‌جرد" برای دیدار با 10 بیمار مبتلا به سرطان حضور یافتیم. برخی از مسیرهای روستایی هموار بود و برخی ناهموار و دارای پیچ‌های تند و البته مالرو...

روستای "سهرین" نخستین روستای مقصد گروه بازدید مهرانه بود. رقیه، بیمار 55 ساله‌ای که از عید سال 96 از بیماری سرطان سینه خود اطلاع یافته از وضعیت مالی ناجوری که سه چهار سال قبل به دلیل خشکسالی در کل روستا حاکم شده است گفت و از دست تنگی شوهر کشاورزش که حتی در بازپرداخت وام‌های مسکن و کشاورزی هم دست تنها مانده.

وی با عنوان " اگر مهرانه نبود قدرت مالی چندانی نداشتیم که با سرطان مقابله کنم"برای کل خیرین این مجموعه آرزوی صحت و سلامتی کرد.
 
"آقای سلیمانی"، بیمار مبتلا به سرطان خون 60 ساله نیز که از سال 91 پروسه درمان خود را در استان‌های تهران و قم طی کرده است، بیان کرد: در آن سال‌ها شناختی از مهرانه نداشتم به همین دلیل با پول‌ محصول گندم مزرعه‌ام می‌توانستم هزینه دارو و درمانم را بپردازم. سال قبل محصول گندمم را باختم امسال را نمی دانم، ولی از اینکه پس از تشکیل پرونده مهرانه می‌خواهد به لحاظ دارو و درمان حمایتم کند خدا را شکر می‌کنم.

همسر آقا رجب روستای وننق ولی دلش پر بود نمی‌دانست از آب بارانی که از سقف بالای سرش چکه می‌کرد ناله کند یا نبود حمام و یخچال و حتی امکانات اولیه برای یک زندگی حداقل یک میلیمتر بالای خط فقر! می‌گفت از بانک کشاورزی برای خرید گوسفند وام برداشتند ولی به دلیل آوار شدن سقف خانه مجبور شدند تمام گوسفندانشان را بفروشند و صرف سقف و دیوارهای کاهگلی و چوبی خانه‌شان کنند.

آقا رجب هم‌اکنون مبتلا به سرطان لنفوم است و مرد همسایه برای حمایت از این خانواده هر بار که وی و پسرش برای رادیوتراپی به مهرانه می‌روند خودرو شخصی‌اش را در اختیارشان قرار می‌دهد.

همین چند وقت پیش بود که یکی از 5 دختران آقا رجب یک النگویش را که تمام دارایی یک نوعروس بود که از خانه پدری به عنوان هدیه برده بود برای درمان پدرش از دست درآورد.

همسر آقا رجب می‌گفت اوضاع مالی‌شان از وقتی خراب شد که 5 دختر یکی پس از دیگری ازدواج کردند و دیگر کسی نبود تا با بافتتن قالی از پدر دست‌گیری کنند.

 "آقای کرمی" با تومور مغزی که دارد بیش ‌تر از سرطان از 8 فرزند خود شاکی است که پس از فوت مادرشان یادی از پدر نمی‌کنند. وی از سال 96 که به سرطان مبتلا شده بدون شناختی که از مهرانه داشته باشد تمام دارایی‌اش را صرف درمان کرده، می‌گوید خیر مسجد ساز بوده و یکی از بانیان آب لوله‌کشی روستای حسین آباد گنبد... "صونا خان‌احمدلو" و "لیلا برمک" از خیرین گروه بازدید کمیته مددکاری عنوان می‌کنند: مشخص است که وی بیشتر از حمایت دارو و درمانی نیازمند حمایت روحی و روانی است و این بازدیدها نیز برای تهیه گزارش کامل از وضعیت مالی، معیشتی و اوضاع و احوال بیمار و نحوه خدمات دارو و درمان صورت می‌گیرد که به طور قطع در تسریع در روند درمان بیماران موثر می‌باشد.

مطالب ارائه شده تنها گوشه‌ای از چالش‌های زندگی بیماران مبتلا به سرطان در اوضاع نابسامان اقتصادی کشور است که در این وضعیت نقش انجمن خیریه مهرانه به عنوان موسسه‌ خیریه مردم نهاد حامی بیماران مبتلا غیرقابل انکار است.

"روابط عمومی مهرانه"
آخرین اخبار