• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بودن در مهرانه سبب شده تا بتوانم در ابعاد مختلف زندگی‌ام تعادل ایجاد کنم

مسئول کانون‌های مهر (مهرانه) در دانشگاه‌های زنجان؛ بودن در مهرانه سبب شده تا بتوانم در ابعاد مختلف زندگی‌ام تعادل ایجاد کنم

بودن در مهرانه سبب شده تا بتوانم در ابعاد مختلف زندگی‌ام تعادل ایجاد کنم مسئول کانون‌های مهر (مهرانه) در دانشگاه‌های زنجان؛

بودن در مهرانه سبب شده تا بتوانم در ابعاد مختلف زندگی‌ام تعادل ایجاد کنم

"سمیرا قربانی"، مسئول کانون‌های مهر در دانشگاه‌های زنجان، متولد 71، دانشجوی ارشد آی.تی دانشگاه آزاد قزوین که بنیانگذار کانون مهر دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد از سال 92 با برپایی بازارچه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان اجناس تزئینی، صنایع دستی، پوشاک و سودهای حاصل از خدمات غرفه‌ها نظیر رستوران، بازی و سرگرمی، کافی‌شاپ و ... تمام و یا درصدی از عواید را به نفع بیماران مبتلا به سرطان به فروش می‌رساند.

این بازارچه یک بار در سال و با حضور دانشجویان کانون‌های مهر در دانشگاه‌های زنجان، علوم پزشکی، تحصیلات تکمیلی، پیام نور و آزاد اسلامی برگزار می‌گردد.

وی که از سال 88 زمانی که در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل می‌کرده گاهی اوقات سری به کمیته قلک مهرانه که آن زمان در کوچه دست‌افشان مستقر بود سری می‌زد اما در سال 89 و پس از قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و رشته آی.تی فعالیتش در مهرانه کمرنگ‌‌تر از قبل شد.
وی در تشریح نحوه شکل‌گیری کانون‌های مهر در دانشگاه‌های زنجان عنوان می‌کند: سال 89-90 از طریق خواهرم که از دانشجویان دانشگاه زنجان بود با خبرم شدم که کانون مهر (مهرانه) از سوی دانشجوان خیر این دانشگاه افتتاح می‌شود. به صورت متفرقه در برخی از جلسات کانون مهر دانشگاه زنجان شرکت می کردم اما در سال 90 زمانی که ترم دوم بودم به این نتیجه رسیدم تا کانون مهر دانشگاه آزاد اسلامی را به همراه دانشجویان داوطلب تاسیس کنیم. بالاخره آنچه که آرزویش را داشتیم محقق شد و آبان ماه سال 91 و با صدور مجوز رسمی، فعالیت کانون مهر در دانشگاه آزاد اسلامی رسما کلید خورد.

مسئول کانون‌های مهر در دانشگاه‌های زنجان گریزی هم به فعالیت نخستین فعالیت کانون مهر در بازارچه میزند و می‌گوید: به همت دانشجویان دانشگاه های زنجان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی27 تا 29 اردیبهشت 91  درمحل مجتمع تجاری اداری سهند نخستین بازارچه مهرانه آغاز به کار کرد. البته در این مدت هنوز کانون مهر دانشگاه علوم پزشکی تشکیل نشده بود اما دانشجویان برای کم کردن باری از دوش خانواده‌های مبتلا به سرطان و کاهش درد بیماران به صورت خودجوش در کنار هم کار گروهی انجام می‌دادند.

به گفته قربانی در آبان سال 92 بازارچه مهرانه این بار در نمایشگاه بین المللی کاسپین (قربان تا غدیر) به همت جمعی از خیرین و دانشجویان داوطلب کار به صورت مشترک با دانشگاه‌های زنجان، آزاد اسلامی و علوم پزشکی افتتاح گردید، ماحصل این بازارچه صدور مجوز کانون مهر دانشگاه علوم پزشکی بود.

البته در دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیز جمعی از دانشجویان بدون اینکه کانون مهر در این مرکز تشکیل یابد چندین بار نسبت به برگزاری جشنواره غذا به نفع مبتلایان به سرطان مهرانه اقدام کردند که با افتتاح کانون مهر این دانشگاه در سال 96 فعالیت های خیرانه دانشجویان به صورت منسجم عملیاتی شد.

مسئول کانون‌های مهر دانشگاه‌های زنجان، کانون مهر دانشگاه پیام نور مرکز زنجان را ماحصل بازارچه سال 95 می‌داند که در 12 اردیبهشت سال 96 به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

تا قبل از سال 95 کانون‌های مهر در دانشگاه‌ها پس از افتتاح رسمی به صورت مستقل فعالیت می‌کردند که در سال 95 به پیشنهاد مهندس اصغر وثوق، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران مهرانه، شورای کانون مهر با هدف وحدت رویه بیشتر و متمرکز و یکدست شدن فعالیت های کانون های مهر دانشگاه های زنجان تشکیل گردید.

ابتدا این شورا زیر نظر دکتر مینوش مقیمی فعالیت می کرد ولی در همان سال پس از انتخاب خانم سمیرا قربانی، موسس کانون مهر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مسئول کانون های مهر در دانشگاه ها زیر نظر مدیرعامل انتخاب گردید.

این جوان خیر با گفتن جمله "امیدوارم بذر نوعدوستی را که دانشجویان تلاشگر کاشته اند محصول خوبی داشته باشد" و " ایمان دارم کار در مهرانه در زندگیمان دلیلی برای حال خوبمان میشود" فعالیت داوطلبانه در مهرانه را یک غذای روح برای نزدیک شدن به انسانیت و درک معنای آن می‌داند. 

وی در مورد احساس قلبی‌اش از مهرانه می‌گوید: " بودن در مهرانه سبب شده تا بتوانم در ابعاد مختلف زندگی‌ام تعادل ایجاد کنم، کار در مهرانه به من معنای صبر و از خود گذشتگی را یاد داده، اموختم که وقتی وارد کار خیر و محیط خیریه میشوی غرور رنگ میبازد".

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار