• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

ساخت مهرانه، تنها از پسِ پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی برمی‌آید

مسئول کمیته‌های قلک و بانوان مهرانه: ساخت مهرانه، تنها از پسِ پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی برمی‌آید

ساخت مهرانه، تنها از پسِ پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی برمی‌آید

مسئول کمیته‌های قلک و بانوان مهرانه:

ساخت مهرانه، تنها از پسِ پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی برمی‌آید

انجمن خیریه مهرانه که از سال 85 با همراهی اقشار مختلف مردم به عنوان مؤسسه غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی فعالیت خود را برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آغاز کرده است در حال حاضر 120 هزار خیر در استان زنجان دارد، خانم مینا ارغوانی فرد یکی از فرهنگیان بازنشسته است که با اداره امور مربوط به مبالغ دریافتی از قلک‌ها نقش مهمی در خدمات دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان دارد.

در ادامه بخشی از گفتگوی صمیمی‌مان را می خوانید با این بانوی خیر زنجانی؛

ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیارمون قرار دادید، خودتون رو معرفی می‌کنید؟

*بنده مینا ارغوانی‌فرد، متولد زنجانم و افتخار خدمت در مهرانه، خانه مهربانی ها را دارم.

شغل‌تون اصلی‌تون چیه و در حال حاضر در کدام بخش انجمن خیریه مهرانه فعالیت دارید؟

* معلمم و در سال 1383 بازنشسته شدم. از آبان سال 89 فعالیت خود را به صورت داوطلبانه در مهرانه آغاز کردم. البته این مسیر را خداوند در مقابلم قرار داد ، در واقع این تصمیمم سبب شد که در درونم بدون توجه به خواشهای نفسانی به دنبال معنویت باشم و برای کمک به بیماران نقشی هر چند کوچک را ایفا نمایم.

بیشتر توضیح می‌دید؟

هر روز صبح طبق عادتی که داشتم به پیاده روی می رفتم، حین پیاده روی بود که  جمله نوشته شده بر روی تابلوی نصب شده بر روی در توجهم را به خود جلب کرد، "انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان"!

همین مشاهده سبب شد تا قبل از فعالیت داوطلبانه‌ام در مهرانه شناخت سطحی از این مجموعه داشته باشم. از آن پس تصمیم گرفتم ماهانه مبلغی بابت نذریه ای که از طرف حق تعالی مبذول شده بود را به حساب انجمن واریز کنم. همین ارتباط سبب شد تا اطلاعاتم در مورد مهرانه و خدمات آن گسترش دهم. با تکمیل فرم عضویت کمیته منابع انسانی آمادگی خود را جهت حضور فیزیکی در مهرانه اعلام کردم و به دستور مدیرعامل محترم سعادت یافتم تا به عنوان خدمتگزار، مسئولیت کمیته قلک را بر عهده بگیرم.

در نخستین اقدام توزیع انواع قلک ها را در مدارس شهر زنجان آغاز کردیم و به تدریج این مهم را به ادارات، بیمارستان ها، مراکز درمانی، اصناف، پمپ بنزین‌ها و سایر اماکن پررفت و آمد تعمیم دادیم.

بسیار خرسندیم که با همکاری صمیمانه مسئولین همراه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان که قطعا مهرانه به داشتن آنان افتخار می‌کند تنها در سال تحصیلی 96_97 ، 20000 انواع قلک در مدارس سطح شهر توزیع گردید و این میزان در سال تحصیلی 90_91 به 50000 تا 60000 رسید. در حال حاضر نزدیک به 70 درصد مدارس سطح شهر در راستای توزیع قلک اشباع شده است.

قلک هارا به نیت جلب مشارکت های والدین و نهادینه کردن فرهنگ انساندوستی از سنین پایین در مدارس توزیع می کنیم و اگر هم اکنون اکثر زنجانی‌ها مهرانه را هم می‌شناسند و هم به آن ابراز لطف دارند مرهون تلاش های صورت گرفته عزیزان خیرمان در کمیته قلک مهرانه و آموزش و پرورش است.

شما علاوه بر مسئولیت کمیته قلک که قطعا یکی از سرآمدترین کمیته ها در تحقق اهداف و رسالت های مهرانه می‌باشد، مسئولیت کمیته بانوان را بر عهده دارید، از کار کردن در این مجموعه خسته نمی‌شوید؟ بودن در مهرانه مشکلی در زندگی‌تان به وجود نیاورده؟ منظورم این است که خانواده اعتراض نمی‌کنند از این که بیشتر وقتتان را به مهرانه اختصاص می‌دهید؟

* من فکر می کنم با عشق همه چیز ممکن است مهرانه خیریه‌ای است که اگر به آن بپیوندیم دوری و جدائی از ان دشوار است. عشق به مهرانه باعث شده تا در زندگی‌ام با برنامه ریزی می توانم هم در کنار خانواده‌ام باشم، هم به مسئولیت شرعی و وظیفه انسانی‌ام در مهرانه جامه عمل بپوشانم و حتی به مسافرت بروم. اینجانب محقق شدن این اقدامات را مرهون زحمات عزیزان در مهرانه دانسته و از یکایک ایشان تشکر و قدردانی می نمایم.

با کمک کردن به دیگران احساس مفید بودن برای مردم شهرم را دارم باعث شده تا تجربه و مهارت هایم را افزایش دهم. برخی از دوستان و آشنایان تصور می‌کنند به ازای حضورم در مهرانه دستمزد و حقوق دریافت می‌کنم ولی من و تمامی خیرین در مجموعه‌ای که زیربنای آن به نیت کمک به همنوع پایه گذاری شده است با خداوند معامله می‌کنیم و مطمئنا تجارت با خدا بهترین نوع تجارت است که ثمره آن خیر دنیا و آخرت است.

من از بودن در کنار خیرینی که خستگی‌ناپذیرند لذت می برم، آنان بالهای پروازم را قدرتمندتر کرده اند و همین موضوع سبب می شود تا انرژی‌ام برای خدمت در مهرانه بیش از پیش باشد، من تا عمر دارم و از پا نیفتاده‌ام صادقانه برای خدمت در مهرانه آماده‌ام.

شاید غیرقابل باور باشد اما آنقدر به کار خیر در مهرانه ایمان دارم که مطمئنم عاقبت بخیر می‌شوم.

و سخن آخر با مردم شهر؟

زنجانی‌ها همیشه گل کاشته‌اند نمونه آن مهرانه، مجموعه ای که نه ایران بلکه دنیا در قبال خدمات بی دریغش به بیماران مبتلا به سرطان سر تعظیم فرود می آورد. 120 هزار خیر در زنجان، افتخاری است برای مردمان دیار پایتخت شور و شعور حسینی.

از صمیم قلبم می گویم؛ جامعه هنوز هم از ارزش های انسانی تهی نشده است. منزلت اجتماعی فقط در پول خلاصه نمی شود، جامعه هنوز به اشخاصی که تلاش می کنند برای زندگی ایده ال یکدیگر مفید باشند احترام قائل است. گاهی یک خیر الهام بخش با یک برخورد کاری می کند که مسیر زندگی و آینده وی را دستخوش تغییر کند. بیائید در کنار هم التیام‌بخش دردهای بیماران مبتلا به سرطان که شکسته‌ترین دل‌ها متعلق به آنان است، باشیم.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"

آخرین اخبار