• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

اقدامات صورت گرفته در"مهرانه" بی‌نظیر است

استاندار زنجان در نشست با فعالین سازمان های مردم نهاد مطرح کرد؛ اقدامات صورت گرفته در"مهرانه" بی‌نظیر است/ توانمندسازی سمن‌ها و قرار دادن اعضای آنها در کنار مدیران؛ برنامه مورد تاکید سال آینده

اقدامات صورت گرفته در"مهرانه" بی‌نظیر است

استاندار زنجان در نشست با فعالین سازمان های مردم نهاد مطرح کرد؛


اقدامات صورت گرفته در"مهرانه" بی‌نظیر است/ توانمندسازی سمن‌ها و قرار دادن اعضای آنها در کنار مدیران؛ برنامه مورد تاکید سال آینده


استاندار زنجان با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در مهرانه بی‌نظیر است، گفت: مهرانه ارزش ملی بوده و نشان از بزرگی و توانمندی مردم زنجان دارد.


دکتر "فتح‌الله حقیقی" عصر یکشنبه 23 دی 97 در دیدار با فعالین سازمان‌های مردم نهاد زنجان هدف از تشکیل سمن‌ها را شامل دو هدف خواند و اظهار کرد: نداشتن میل اقتصادی و سیاسی مهم‌ترین اهداف این سازمان‌ها است.


استاندار زنجان با اشاره به اینکه اعضای سازمان‌های مردم نهاد افرادی متدین، باسواد و علاقه‌مند به خدمت هستند، بیان کرد: انگیزه و شوق خدمت به روستا، شهر و کشور در بین اعضای سازمان‌‌ها بسیار ارزشمند است.


وی با اشاره به اینکه استفاده از دیدگاه اعضای سمن‌ها وظیفه ما است، ادامه داد: فعالیت ۳۴۹ سازمان مردم نهاد در استان زنجان اتفاق خوبی است اما توانمندسازی و حضور آنها در کنار تصمیم‌سازان موضوع مهمی است که اتفاق نیفتاد، بدین معنی است که کاری انجام نشده است.


حقیقی با اشاره به اینکه سمن‌ها باید در کنار مدیران قرار گیرند، خاطرنشان کرد: توانمندسازی سمن‌ها و قرار دادن اعضای آنها در کنار مدیران، برنامه مورد تاکید در سال آینده است.


حقیقی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در مهرانه بی‌نظیر است، اظهار کرد: مهرانه ارزش ملی بوده و نشان از بزرگی و توانمندی مردم زنجان دارد.


استاندار زنجان با اشاره به امکان پایلوت شدن زنجان در بیشتر کارها گفت: یکی از این کارها پیشگیری از پنج آسیب اجتماعی مدنظر مقام معظم رهبری است.


وی خاطر نشان کرد: استان زنجان از نظر آسیب‌های اجتماعی جزو بهترین‌های کشور بوده که این خود یک ظرفیت است.


مسیح‌الله سلطانی نیز با اشاره به رشد ایجاد تشکلها و خیریه‌ها در زنجان اظهار کرد: از مجموع تشکلهای استان ۲۶۲ تشکل دارای مجوز استانی، ۵۲ تشکل شهرستانی و ۳۵ تشکل دارای نمایندگی هستند. 


وی بیان کرد: از مجموع تشکل‌های استان ۱۹ درصد در زمینه امور خیریه، ۲۶ درصد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، ۲۸ درصد در زمینه‌های مسائل (اجتماعی، فرهنگی، علمی، آموزشی، خدماتی، عمران، آبادانی، مذهبی)،۲۰ درصد در زمینه ورزش و جوانان، ۴ درصد در حوزه زیست‌محیطی و کمتر از ۲ درصد در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند.


مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به حضور بانوان در تشکلها خاطرنشان کرد: مدیریت ۱۶ تشکل یعنی ۵ درصد از کل تشکلها توسط بانوان انجام می‌شود.


وی گفت: بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید، سمن‌ها یار دولت و بازوی اجرایی برای تصمیمات دولتی هستند و بخشی از امور قابل واگذاری به تشکلهای مردم‌نهاد واگذار شده‌اند که در سال ۹۶ در استان زنجان ۶۳ عنوان برنامه با ۲۵۱ فعالیت توسط استانداری و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی به ۲۰ تشکل واگذار شد که خروجی مناسبی داشت.


"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"

آخرین اخبار