• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارش کامل نشست خبری مدیر عامل مهرانه با اصحاب رسانه

گزارش کامل نشست خبری مدیر عامل مهرانه با اصحاب رسانه

گزارش کامل نشست خبری مدیر عامل مهرانه با اصحاب رسانه

گزارش کامل نشست خبری مدیر عامل مهرانه با اصحاب رسانه 

مدیر عامل مهرانه خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما چشم و گوش بینای جامعه برای رصد مهرانه باشید.
از شهریور سال ٨٥، ٧هزار و ٢٥٨ پرونده از بیماران داخل استان و سه شهر میانه، بیجار ، تکاب که مهرانه به اجبار در این سه شهر دفتر زده تا به بیماران این شهرها نیز کمک شود. با کمک ٧٥٠ میلیون تومانی که مردم ماهانه به مهرانه کمک کردند مهرانه توانسته فقط ٨٠ درصد نیازهای بیماران را جواب دهد ما ٢٠ درصد تا پوشش صد در صد فاصله داریم. بیماران مبتلا به سرطانی که در طبقه ضعیف جامعه قرار دارند مهرانه ١٠٠ درصد هزینه های دارو و درمان و معیشت و افت تحصیلی و اجاره خانه آنها را پوشش می دهد ولی بعضی بیماران که وضعیت بهتری دارند کمک ١٠٠ در صدی نمی کنیم. و هزینه رقم ٧٥٠ میلیون ما سال گذشته ماهیاته ١٠٠ میلیون تومان، کمبود منابع داشتیم. در بعضی موارد شنیده می شود مهرانه خود کفا شد و مهرانه نیازمند کمک نمی باشد ولی باید اذعان کرد در سال گذشته و با توجه به اینکه قیمت های دارو گران نبود کمبود منابع داشتیم. 
در سال ٩٨ ما باید یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان از مردم کمک نقدی داشته باشیم تا بتوانیم حمایت هایی که من قبل انجام می دادیم را انجام دهیم. 
ضمن سپاس از مردم زنجان تقاضا داریم که بیماران مبتلا به سرطان را با توجه به مبالغ بالای دارو مانند قبل حمایت کنند ما با قیمت های بالای دارو مواجه هستیم که تامین آن از عهده ی خرد جمعی و کمک جمعی بر می آید.
در مورد درمان برای بیماران داخل استان و خارج استان دو کار انجام می دهیم؛ برای بیماران داخل استان همه ی امکانات دارو و درمان و معیشت و تحصیل و پیشگیری و مشاوره روانشناسی کاملا رایگان است و برای بیماران خارج از استان، مهرانه پول دارو نمی دهد و دو کار رایگان برای آنها تعلق می گیرد کار اول انجام رادیو تراپیست و تزریق شیمی درمانی و آزمایشگاه. در شیمی درمانی پول داروی شیمی درمانی برای بیمار خارج استان داده نمی شود پول دارو از استان زنجان جمع آوری می شود و برای بیماران در استان زنجان هزینه می شود و دوم اسکان زنجان و اسکان تهران( با ٢٨ شهر مرکز استان تفاهم نامه ای امضا کردیم که بیماران را عزتمندانه پوشش می دهیم)
در مورد پیشگیری بعد از ٤/٥ سال فعالیت خیرین حوزه پیشگیری توانسته اند به ٣٥ هزار دانش آموز، آموزش تغذیه بدهند و به ٣٢ هزار بانو نیز آموزش پیشگیری از سرطان سینه و یا تشخیص زودرس را انجام داده اند که در هر دو مورد علاوه بر شهرهای استان زنجان در عمق روستا نیز انجام می گیرد.
تعداد دفاتر زنجان در داخل استان و سه شهر مذکور، با دفاتر اقماری به ٢٣ شهر رسیده است 
گرانمایه، مسئول کلینیک مهرانه در ادامه در باره افتتاح آزمایشگاه و مقدمات خرید دستگاه PET اسکن گفت:  آزمایشگاه فوق تخصصی مهرانه راه اندازی شده که ٩٥ درصد نیاز بیماران به صورت رایگان توسط مهرانه انجام می گیرد و خرید PET اسکن از سه سال قبل دغدغه انجمن بود و ما با تلاش های شبانه روزی توانستیم توسط وزارت بهداشت و درمان موافقت اصولی اش را بگیریم؛ این یک تکنولوژی فوق پیشرفته در حوزه تشخیص بیماری سرطان که در طول درمان بیمار، اطلاعاتی در باره ی متاستاز به پزشک می دهد اخذ مجوز و انجام کارهای مقدماتی و مذاکره با شرکت زیمنس آلمان جهت خرید با تعیین قیمت ٢ میلیون یورو انجام پذیرفته است. دستگاه PET در دو سه سال اخیر در تهران راه اندازی شده و این اجازه به زنجان داده نمی شد ولی به واسطه توانمندی مهرانه توانستیم این مسئله را پیش ببریم.
در ادامه دکتر مقیمی رئیس هیات مدیره مهرانه گفت: کاربرد PET روی مریض آنکولوژی است و غیر آنکولوژی کاربرد ندارد بعد از تشخیص بیماری و برای مشخص کردن استیج بیماری PET انجام می گیرد و مریضی که درمان گرفته و برای سنجش پاسخ درمان و مریضی که شک عود داریم و با روش های معمول مشخص نشده نیز PET می گیریم PET عملا غیر از سرطان جایگاهی ندارد ومختص بیمارانی است که نیاز به تشخیص دارند در مورد سرطان غدد لنفاوی خیلی جایگاه ویژه دارد  این یک روش کاملا استاندارد در کل دنیا است و تعداد مراکز محدود این دستگاه در ایران، که مهرانه بدون هزینه و رایگان انجام خواهد داد واین باعث افتخار خواهد بود


مدیر عامل مهرانه گفت: مبلغ هزینه ای برای عکس PET در بخش خصوصی ٥/٥ میلیون تومان و در بخش دولتی حدود ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان است و هیچ جا چنین چیزی رایگان نیست و بیماران برای گرفتن نوبت PET در مراکز یاد شده در  انتظار ٢ ماهه ی نوبت می مانند، امیدوارم بتوانیم رسالت مان را به انجام رسانیم.
مسئول کلینیک مهرانه آقای گرانمایه نیز گفت: دستگاه ها یک سیستم نرم افزاری دارند که مرتب به روزشان می کنیم در خرید دستگاه ها از شرکت خارجی مستقیما در تماس هستیم زیمنس در ایران نماینده قدری دارد و با توجه به اینکه برای اولین بار ما این کار را انجام دادیم در مذاکره برای خرید دستگاه از شرکت زیمنس درخواست "مهندس مقیم" با قبول تمامی هزینه های "مهندس مقیم"، در استان کردیم در طی فعالیت ٥ ساله دستگاه ها، فقط سه روز خواب دستگاه داشتیم و دلیل آن هم قطعه ای بود که باید وارد می شد.
وثوق با ذکر اینکه مهرانه با پرداختن به موضوع سرطان سینه و تغذیه و ورزش بعلاوه ی موضوع سیگار و قلیان در حوزه ی پیشگیری فعالیت می کند.
وثوق در پاسخ به سوال خبرنگار در باره حمایت های بیمه گفت: با اشاره به مشکلات بیمه ها از جهت اینکه بعضی از داروها را از شمول بیمه خارج کرده اند و اینکه بعضی بیمه ها زمان طولانی برای پروسه پرداخت صرف می کنند و صرف زمان در مورد بیمه های تکمیلی نیز بیماران و مهرانه را با مشکل مواجه کرده اند.

گرانمایه با عنوان اینکه ٤ هزار و ٧٠٠ بیمار در بخش رادیو تراپی از آذر ماه سال ٩٣ و فعالیت ٢ سالانه شیمی درمانی پذیرش شده اند خبر داد تا به امروز خدمات ریالی به بیماران مراجعه کننده مبلغ ١٩ میلیارد تومان است که بیماران هیچ مبلغی را نپرداختند همچنین آمار مراجعین از بیماران زنجان ٥٢ درصد و ٤٨ درصد از اقصی نقاط کشور بوده است.بیشترین مراجعه کننده از قزوین و گیلان و مازندران بوده ما از همه استان ها پذیرش داریم حتی سیستان و بلوچستان و بوشهر.
وثوق اظهار داشت؛ بعضی از همشهریان پیشنهاد "توریسم سلامت" برای در آمد زایی مهرانه از کشورهای همسایه را دارند همین جا اعلام میکنیم مهرانه این کار را نخواهد کرد چرا که ظرفیت مهرانه برای بیماران خودش و داخل استان است با پذیرش این موضوع ما باید بیماران خودمان را در نوبت بگذاریم و به بیمار خارج کشور بپردازیم مهرانه با افتخار این کار را انجام نخواهد داد و قطعا امکانات مهرانه به توریست درمانی نخواهد پرداخت و ما امکانات مردم ایران را برای مردم ایران صرف خواهیم کرد و لا غیر.
 " توریسم درمانی در قاموس مهرانه نبوده و نخواهد بود"
وثوق در مورد پذیرش بیمار خارجی گفت: پذیرش بیمار خارجی از عراق و افغانستان و آذربایجان به صورت کاملا محدود و موردی داشته ایم.

گرانمایه در باره پذیرش بیماران سایر استان ها گفت: بیماری که مطلع می شود چنین امکاناتی در زنجان است با برقراری تماس و ارسال اینترنتی مدارک و پس از بررسی پزشکان اعلام می کنیم که بیمار می تواند برای شروع درمان حاضر شود.
وثوق در باره ایجاد دفاتر مهرانه در سایر شهرها گفت: مهرانه دوست دارد تا "فرهنگ مهرانه" را به دیگر استان ها گسترش دهد، و در جلسه ای که با ٢٨ استان و شهر در هفته گذشته داشتیم این مطلب را به صراحت اعلام کردیم،  مهرانه چنین کاری نمی کند و ماهیگیری را آموزش می دهیم.
در رابطه با اسکان بیماران در تهران با شهرستان ها و مراکز استان ها تفاهم نامه داشتیم ما بیمارانی که در کنار خیابان های تهران چادر می زنند را به مهمانسرا می آوریم و بدین وسیله  فرهنگ مهرانه را به آن شهرها انتقال دهیم. خیریه های کشور به اتفاق اذعان داشتند که؛ مهرانه گل سرسبد همه خیریه های کشور در حوزه بیماران مبتلا به سرطان است.
وثوق در مورد همایش های پیش روی مهرانه گفت: ما در مرداد ماه ٢ برنامه داریم، خوشحالم که خدمت همشهریان عزیز عرض کنم ٩٠ درصد کارهای اجرایی مهرانه را بانوان انجام می دهند به این دلیل در ٣١ مرداد ماه همایش تجلیل از بانوان سراسر استان و ٣ شهر دیگر خواهیم داشت و دوم برگزاری فستیوال کانون های مهر دانشگاه های زنجان که در ٢٨ مرداد الی یک شهریور خواهد بود تا به این طریق به جامعه نشاط و شادابی تزریق کنیم.
و همایش دو سالانه برج میلاد که در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


دکتر مقیمی در مورد ارزیابی بیماری سرطان در زنجان به سیر رو به پایین آن اشاره کرد و امکاناتی که بیمار مبتلا به سرطان زنجان دارد اعم از مددکاری، ورزش، حمایت از دانش آموز، تامین بار مالی هزینه بیماری و پیشگیری و تشخیص به موقع و زودرس و جلب رضایت بیماران و ایجاد محیط آرام و درمان مدرن و حمایت روانی گفت: همه این فعالیت های انجام یافته زیباست و ما حرف برای گفتن داریم و می توانیم در داخل و خارج سربلند باشیم.

همچنین وثوق توضیح داد که برای کاهش استرس از جامعه زنجان باید با مقایسه آماری که از دانشگاه علوم پزشکی گرفته می شود و با توجه به اینکه همدان و گلستان و اردبیل به لحاظ جمعیت با زنجان یکسان است تعداد مبتلایان زنجان و دیگر شهرها برآورد شود تا معلوم گردد و خبر خوش اینکه شتاب ابتلا به سرطان در استان زنجان کاملا کند شده است . 
وثوق همچنین در باره ی  بیمار شماره ١ مهرانه که همچنان زنده است و جلسات یوگای بیماران بهبود یافته، فعالیت در زمینه پیشگیری مهرانه که شتاب ابتلا به سرطان را به عنوان اولین وآخرین استان به صفر رسانده توضیح داد
وی در مورد شفاف سازی مسائل مالی مهرانه گفت؛ما در سال ٩٧ ، ٢٣ میلیارد تومان به صورت کمک نقدی و غیر نقدی و تخفیف در مهمانسرا داشتیم از مبلغ فوق؛ 1️⃣-کمک به بیمار در بخش رادیوتراپی با اختصاص مبلغ ٤ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان 
2️⃣- ٩ میلیارد تومان به صورت دارو و درمان و سی تی اسکن و ام آر آی و معیشت به بیماران ارائ شده 
  3️⃣- ٢میلیارد و ٤٠٠ میلیون کمک غیر نقدی دریافت کرده ایم از قبیل آپارتمان و مصالح ساختمانی و غیره
4️⃣- ٥ میلیارد تومان برای ساخت وساز و خرید تجهیزات پزشکی
5️⃣- ٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان هم هزینه های جاری پزشکی و غیر پزشکی و هزینه مهمانسراها 
 و خاطر نشان ساخت که در سایت رسمی مهرانه ٢٠ صفحه گزارش مالی مهرانه مربوط به سال ٩٧ و همچنین از درج گزارشات مالی مهرانه در سایت از سال ٩٣ به بعد خبر داد و اذعان داشت مهرانه به سوددهی نرسیده و مردم باید با افزایش ٥٠ درصدی کمک ها به بیماران کمک کنند تا بیماران با مشکل مواجه نشوند 
وثوق در پاسخ به سوال؛ آیاکمک های دولتی می گیرید گفت: همه کمک های ما مردمی استو از دولت کمکی دریافت نمی کنیم کاری که دولت نمی تواند در حال حاضر انجام دهد وکارش زمین مانده انجام می دهیم. 
همچنین با اشاره به هزار و دویست نفر خیر اظهار داشت هیچکدام از عوامل مهرانه اعم از هیات مدیره، مدیر عامل و بقیه دوستان ریالی حقوق نمی گیرند.

آخرین اخبار