• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بیوگرافی پرفسور پروانه وثوق (زندگینامه دانشمندان)

بیوگرافی پرفسور پروانه وثوق (زندگینامه دانشمندان) پروفسور پروانه وثوق را “فرشته نجات کودکان سرطانی ایران” و “مادر ترزای ایران” می نامیدند

بیوگرافی پرفسور پروانه وثوق (زندگینامه دانشمندان) بیوگرافی پرفسور پروانه وثوق (زندگینامه دانشمندان)
پروفسور پروانه وثوق را “فرشته نجات کودکان سرطانی ایران” و “مادر ترزای ایران” می نامیدند.


دکتر پروانه وثوق، فوق تخصص خون و آنکولوژی و رییس هیأت امنای محک از ابتدای تأسیس محک همواره در کنار بنیانگذاران این موسسه بوده است. او با علم و دانش بیکران خود هزاران کودک مبتلا به سرطان را در مسیر درمان و بهبودی همراهی نمود.
دکتر پروانه وثوق از آغاز فعالیت بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، به عنوان رئیس علمی بیمارستان، به صورت داوطلبانه (بدون دریافت حقوق)، لحظات عمر و دانش ارزشمند خود را وقف کودکان مبتلا به سرطان کرد.
در زندگی نامه پرفسور پروانه وثوق اینگونه آمده است که : دکتر پروانه وثوق، متولد اسفند ماه ۱۳۱۴ در تفرش می باشد. ایشان دکترای عمومی خود را در سال ۱۳۴۲ از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران دریافت نمود و دوره های تخصصی و فوق تخصصی اطفال و کودکان را در دانشگاه های کمبریج، ماساچوست و ایلینوی گذراند و دوره تکمیلی فوق تخصصی خون و سرطان کودکان را در دانشگاه واشنگتن سپری کرد.
پروفسور پروانه وثوق طبابت در ایران را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد. ایشان که از مؤسسان رشته فوق تخصصی خون و سرطان کودکان بود، بخش هماتولوژی و آنکولوژی اطفال را در بیمارستان علی اصغر راه اندازی نمود. او همچنین با حضور داوطلبانه و هدایت علمی، سبب شد تا بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک در سال ۱۳۸۶ شروع به فعالیت کند و تا کنون ۱۴۶۰ کودک را تحت درمان قرار دهد.

آخرین اخبار